Svenska dekaler 1/32 finnes
-
- Namn: Robert Bergwall
Re: Svenska dekaler 1/32 finnes
Hej!
Jo men du får gärna köpa ett okomplett ark Z. Men du vet vad du får, eller inte får också.
Jag har referensfotat Polisens Bell 47 det är så nära en Polishelikopterdekaler jag har kommit. Skulle vilja göra den (1/48) tillsammans med Ostermans dito. Jag har viss förkärlek till helikoptrar men det är inte alltid inspirationen sätter agendan. Jag har mätt upp 337:an på Säve också Anders (det har ju du också förresten, vad håller dig tillbaka??
) så den finns också med på listan.
Vi får se, "vilket år som helst" som jag brukar säga..
Jo men du får gärna köpa ett okomplett ark Z. Men du vet vad du får, eller inte får också.
Jag har referensfotat Polisens Bell 47 det är så nära en Polishelikopterdekaler jag har kommit. Skulle vilja göra den (1/48) tillsammans med Ostermans dito. Jag har viss förkärlek till helikoptrar men det är inte alltid inspirationen sätter agendan. Jag har mätt upp 337:an på Säve också Anders (det har ju du också förresten, vad håller dig tillbaka??

Vi får se, "vilket år som helst" som jag brukar säga..
Senast redigerad av bergwall den 16 apr 2019, 15:03, redigerad totalt 1 gånger.
Robban, om du gör den senare 337an (Säve) så gör jag den äldre (mitt fotoalbum)
Vilket år som helst. Först måste jag få tag i en byggsats som inte kostar mer än nödvändigt... Sen får vi se.
Vilket år som helst. Först måste jag få tag i en byggsats som inte kostar mer än nödvändigt... Sen får vi se.
-
- Kontakt:
337:an i 1:32 yesss...
Ni har en kund!
Ni har en kund!
Tycker att jag har läst någonstans att Rodens 337:a bara är en omboxning av Skymastern med dom skillnader det innebär.
Nu har jag ingen riktig koll på vad dessa skillnader skulle bestå i och jag hoppas någon här kan bekräfta/dementera/förklara.
Z
(för jag antar att det är Rodens 337G Lynx ni pratar om)
btw hur går det med J32 dekalerna?
Nu har jag ingen riktig koll på vad dessa skillnader skulle bestå i och jag hoppas någon här kan bekräfta/dementera/förklara.
Z
-
- Namn: Robert Bergwall
Osäker på om du menar mig, men Moose Republics dekaler har funnits några månader nu:
http://www.mooserepublic.se/product/480 ... -e-lansen/
http://www.mooserepublic.se/product/480 ... -e-lansen/
Gjorde en snabbkoll på vad nya delar till 337G som följer med Lynxen.jonaszett skrev: ↑16 apr 2019, 15:01 Tycker att jag har läst någonstans att Rodens 337:a bara är en omboxning av Skymastern med dom skillnader det innebär.
Z
Nedsvängda vingspetsar CHECK
Bubbelruta bredvid piloten CHECK
Rund fenfillet CHECK
Små avrundade rutor runtom CHECK
Klaffarna ska va förbättrade på 337G men jag vet inte om det är nån synlig skillnad...
Jag tror det funkar.-
EDIT
Nåt som INTE följer med är tvådelad dörr, och sen har dörren lite knepig form på modellen.
Om jag fattat rätt av kritiken så är det fönstren i den bakre delen av kabinen som skiljer.
337:an ska ha breda mellanrum mellan rutorna Skymastern har smalare och i annan form.
Roden har smala på båda ...

http://www.roden.eu/HTML/628.htm

Z
337:an ska ha breda mellanrum mellan rutorna Skymastern har smalare och i annan form.
Roden har smala på båda ...

http://www.roden.eu/HTML/628.htm

Z
Jag såg nu att man får andra fönster till 337:an som man får anpassa till Skymasterns kropp

Z

Z