Micke, bra tips om tråd den har jag missat.
Innan Open tänkte jag ta med den till Drammen. Har aldrig varit där men det ska tydligen vara en trevlig tävling.
Anders E
Dubbelbygge.
Re: Dubbelbygge.
Den här ser jag fram emot att se på Open Anders!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
Fantastiskt bygge som har varit mycket roligt att följa. Anar att vi lär se mer av den där rutiga vagnen. *ler*
Vänligast / André
Ps.
Rörande oceanlack så känner jag att den är lätt att lägga på med ett bra resultat även med pensel. Men den är väldigt mjuk och inte direkt tål slitage. Det blir lätt repor och börjar man polera för att få bort dem så släpper lacken från ytorna vilket leder till att man får börja om...
Vänligast / André
Ps.
Rörande oceanlack så känner jag att den är lätt att lägga på med ett bra resultat även med pensel. Men den är väldigt mjuk och inte direkt tål slitage. Det blir lätt repor och börjar man polera för att få bort dem så släpper lacken från ytorna vilket leder till att man får börja om...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

-
André, japp du har helt rätt, här kommer mer bilder på den rutiga vagnen.
Nu är den helt klar.
Gubbarna kommer från tillverkaren Stalingrad fantastiskt fina figurer.

Anders E
Nu är den helt klar.
Gubbarna kommer från tillverkaren Stalingrad fantastiskt fina figurer.

Anders E
Mmm...
En liten tanke. En sådan där sak måste väl ständigt bli utsatt för attacker från fiskmåsar, duvor och andra illasinnade fåglar?
Är det dem fågelskådaren framför vagnen har till uppgift att hålla borta? För visst har han en kikare i handen?
Och det vore ju väldigt synd om det kom fågels**t på det där fina bygget.
Vänligast / André
En liten tanke. En sådan där sak måste väl ständigt bli utsatt för attacker från fiskmåsar, duvor och andra illasinnade fåglar?
Är det dem fågelskådaren framför vagnen har till uppgift att hålla borta? För visst har han en kikare i handen?

Och det vore ju väldigt synd om det kom fågels**t på det där fina bygget.
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...