André! Vi ber till den allsmäktige plastguden, eller åtminstone hans dekalängel, så ska du se att det dyker upp!
Anders! Jag kan knappt åka skridskor överhuvudtaget

!
Nu är det mest detaljer och en del stöttor och annat krafs kvar att fixa, sedan är det dags för slutmontering och vädring!

Propellern grundmålades med en MRP-blandning av Dark Earth, Mid Stone och en droppe gult, då fick man en trevlig trägrundfärg som dessutom sitter som berget. Ådringen är målad med Vallejos "Ice Yellow", efter det så bättringsmålade jag med Vallejos "Mahogany Brown" som jag även använde för en wash för att jämna ut kontrasterna lite och ge ett intryck av träådring. Till slut så fick den en strykning med Vallejos halvmatta klarlack och sedan var det klart. Det finns även dekaler med för propellerns träådring men det kändes lite fuskigt, NÅGOT typiskt hantverk måste man ändå prestera när man bygger något från första världskriget...

Det följer med en smidig jigg till landställets stöttor, de hade varit oändligt fippliga annars. Ska klippa bort jiggen ikväll, sedan är det målning och montering mot flygkroppen av stället. Notera också de hemgjorda hjulaxlarna, de etsade hjulen passar inte på plasttapparna som sitter där i original.
Hälsningar
Magnus