Undrar lite om det här med forum. Vi har ju ett i Göteborg och ett i Stockholm. Själv känner jag att formatet på IPMS Stockholm passar mig bättre när det handlar om att läsa och skriva i. Det är även väldigt lättsökt och enkelt att följa nya och gamla trådar. Heders för er som skapat forumet och strukturen i det.
Men känner att vi ibland missar mycket i och med att det finns flera forum. Skulle det vara svårt med ett gemensamt forum för alla IPMS-föreningar i Sverige? Eller är det gamla kulturskillnader som lagt grunden för olika forum?
Vänligast / André
Forum...
Forum...
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Re: Forum...
Att jag följer detta forum och sällan andra,beror förutom innehåll och skribenter, mycket på en enkel och bra struktur. Lätt att följa och att hitta det som intresserar. Inga synpunkter eller värderingar i övrigt. Jag skulle personligen gilla om fler såg ut så här.
/Dan
/Dan
Re: Forum...
I grunden skulle jag påstå att det handlar om historia och politik, inte att det är tekniskt svårt. Men precis som att det finns många andra forum för modellbyggare både från nationella IPMS-föreningar såväl som privata sidor som handlar om modellbygge så är även de olika IPMS-föreningarna i Sverige åtskilda på webben. Kanske slå ihop IPMS Stockholm med Hyperscale, Armorama, Aeroscale, Missing Lynx, Britscale mfl...? Nä, jag är nöjd som det är.
Stellan Schroeder Englund