DH.110 Sea Vixen 1/48
Re: DH.110 Sea Vixen 1/48
Grymt snyggt Henke, men borde du inte ha en blåare brytning i gråfärgen? Kanske ljuset som ljuger??Lennart
Tack Lennart!
Svårt det där med färg egentligen. Nu använde jag gunzes extra dark sea grey och den var lite klurig isig att lägga tyckte jag..Men jag tycker den har en bra ton som stämmer med ett par bilder jag har som referens. För om man kollar runt så är alla olika i färgton tycker jag. Men men . vi får se hur det blir när den är vädrad och klar!
Svårt det där med färg egentligen. Nu använde jag gunzes extra dark sea grey och den var lite klurig isig att lägga tyckte jag..Men jag tycker den har en bra ton som stämmer med ett par bilder jag har som referens. För om man kollar runt så är alla olika i färgton tycker jag. Men men . vi får se hur det blir när den är vädrad och klar!

-
- Kontakt:
Målade min i samma färg (Gunze 333), och kameran ljuger. Färgen är blåaktigare i verkligheten. Även när man ser bilderna på min, ser den mindre blågrå ut än den är i verkligheten.
Och det ser verkligen bra ut! Men målade du det vita EFTER att du målat det mörkgrå?
Och det ser verkligen bra ut! Men målade du det vita EFTER att du målat det mörkgrå?

Tjo tjo! Ja den ser blåare ut i verkligheten faktiskt. tycker den ser riktigt bra ut när man håler i den och kollar!
Ja Björn det gjorde jag! Det har jag alltid gjort på de objekten när det vankades vitmål. Vet inte vad skillnaden blir om jag lägger den först?
Är det tekniskt bättre att underredsbehandla först? Det är som en macka ungefär, jag brer alltid på översidan!
flygtyg målar jag alltid översidan först.
Här har väderpistolen gjort sitt på undersidan idag! Men himlars vad dekaler det ska på!! nästan värre än min F4 Phantom från Hasegawa.Det kommer ta många timmar det!
Jag har inte bestämt huruvida flappsen ska vara öppna eller stängda än, men dom hänger med på vädring endå.

Ja Björn det gjorde jag! Det har jag alltid gjort på de objekten när det vankades vitmål. Vet inte vad skillnaden blir om jag lägger den först?
Är det tekniskt bättre att underredsbehandla först? Det är som en macka ungefär, jag brer alltid på översidan!

Här har väderpistolen gjort sitt på undersidan idag! Men himlars vad dekaler det ska på!! nästan värre än min F4 Phantom från Hasegawa.Det kommer ta många timmar det!
Jag har inte bestämt huruvida flappsen ska vara öppna eller stängda än, men dom hänger med på vädring endå.

Ante mig att det kunde vara så. Ser riktigt bra ut som sagt/Lennart
Ser ju riktigt tjusigt ut det där.
Väldigt snyggt med kontrasterna mellan den blågrå och den vita, Snyggd du fått till panellinjerna också.. som sagt, tjusigt!
Vixen är inte min kopp te, men det verkar vara ännu en trevlig byggsats från airfix. Dessbättre behöver jag bara pilla lite med min TSR. 2 för att jag ska få den RÄTTA airfix-känslan..
/E
Väldigt snyggt med kontrasterna mellan den blågrå och den vita, Snyggd du fått till panellinjerna också.. som sagt, tjusigt!
Vixen är inte min kopp te, men det verkar vara ännu en trevlig byggsats från airfix. Dessbättre behöver jag bara pilla lite med min TSR. 2 för att jag ska få den RÄTTA airfix-känslan..
/E
Nu har jag iaf dekalerat översidan och lagt några tunna lager Microscale Gloss. Blir bra yta än så länge.
Sen är dropptankarna ganska klara!

Sen har jag gjort ordning för navigatorn..klart att han ska sitta fint och så.

Sen är dropptankarna ganska klara!

Sen har jag gjort ordning för navigatorn..klart att han ska sitta fint och så.

Senast redigerad av Henrik R den 21 jun 2012, 06:26, redigerad totalt 1 gånger.
Hade det inte varit enklare att bara markera området på ovansidan där man FÅR gå, istället för alla de där röda kyssrutorna?! 
Men de ger onekligen ett behövligt tillskott i den grå monotonin
/E

Men de ger onekligen ett behövligt tillskott i den grå monotonin

/E
Ja, det är lite udda med dekaler där man inte får gå när det innefattar halva flygtyget!