Ursäkta dröjsmålet, har jobbat på med modellen i veckan och inte haft tid att posta.
Urban! Alltid värt en tur med dammsugaren i 72-träsket, du är välkommen att hålla mig sällskap här

! Och inget har väl någonsin hindrat någon från att gå på en liten shoppingtur inför ett framtida projekt

?
Gabriel! Maskskäraren är kul men man ska vara medveten om att det tar tid från bygget att hålla på med den!
André! Seså, rappa på nu

! Har hållit i den modellen några gånger men aldrig kommit mig för att köpa den vilket är synd, hade varit kul att jämföra med Armas!

En färdigmålad undersida!

Eftersom jag har all geometri i skärfilen till ursprungsmaskerna så var det lätt att skära till en uppsättning cirklar ytterligare där ytterdiameter och minsta diameter kring pricken stämmer med de redan målade märkningarna. Mitthålet används för att centrera masken och sedan lägger jag på en cirkel som är lite större för att täppa till centrumhålet.

Alla märkningar färdigmaskade, finflashen var enklast att köra med vanlig tejp...

Och så undersidan för att undvika overspray (eller heter det underspray då?).

Och så en omgång grönt. Jag målade tunt som syns på bilderna, ska ändå jobba vidare med ytorna senare så det gör inget att det inte är helt solitt.
Hälsningar
Magnus