Long time no see..Jag har faktiskt varit upptagen med ett par projekt så jag har inte varit speciellt aktiv efter sommaren. Eller alls efter 08 Open.
Byggt har jag gjort sen April däremot. Den här kan jag dock visa allmänheten. Det är Modelcollects B-2 Spirit som jag köpte på Open i år. Visste inte att den fanns faktiskt, så jag grabba den och fick pröjsa runt 1100 kr för den. Kan tyckas mycket men eftermarknadsdelarna hamnade nästan på samma peng. Innan jag ens startade detta bygge så googlade jag runt på internet om vad folk hade för uppfattning av den. Och det var ju blandat. De ihärdigaste niträknarna dömde ut den direkt utan att ens känna på den. Testors var tydligen bättre...Men allt eftersom så tyckte jag mig få en ganska klar bild att så var inte fallet. Den är faktiskt riktigt bra och Tro mig, gamla testors är inte bättre. Givetvis går den att få till om man lägger ned en istid eller två. När jag själv började bygga på den så insåg jag att den var riktigt kul att bygga. Med eftermarknads delar så blir detaljerna riktigt krispiga. Man kan säga att den mår riktigt bra av Eduards hjulbrunnar och luckor. Kastar man också in 2 st brassin stolar så funkar även cockpiten. Det man bör göra är att lägga till bromsledningar och så på landställen. En annan viktig sak är kalluftintagen under insugen, de behöver slipas bort och läggas till av Eduards foto ets, ett rätt drygt moment men väl värt besväret. Dekalerna från Two Bobs var klockrena. Jag trodde att jag skulle få problem där, men de var lätta att arbeta med och man kunde flytta dem och fixa utan att gå sönder. Jag tycker personligen att modellen är värd att bygga om man vill ha en bombare på nästan 1 meter i vitrinen att skryta med. Den är sjukt stor och den är otroligt cool!
Nåväl. Här har ni lite bilder på resultatet.