Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tack magnus, ja jag behövde lite övertalning innan jag fortsatte. En fördel med att visa pågående byggen på forumet är just det att få goda råd
från andra byggare.
Det går fortare och resultatet blir bättre nu när jag gjort några rutor.
Sven, tack för det. Omedelbart när jag såg schemat bestämde jag mig för att göra ett försök. Jag underskattade själva bygget av modellen den är väldigt fin men inte så lättbyggd som jag trodde.
Nu är det snart klart med rutorna.
Det blir nog så att lagom när jag är klar med dom har jag lärt mig hur jag skulle gjort från början.
Stridsvagnen användes av Ryssarna 1941 i Tallin därför har jag tänkt göra några ryska figurer till den. MiniArt har några som passar. En bra figurmålare blir jag nog aldrig men jag har lärt mig grunderna på Mike Blanks/Janne Nilssons målningskurs och det har varit till stor hjälp. Jag ska göra ett försök med de här.
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Tack Mats!
Vet inte om jag är rätt person att beskriva den bästa metoden för rutmålning. Eftersom det är så många nitar på modellen skär jag fyrkanter av maskeringsfilm och försöker skära bort bitar där nitarna är. Där lägger jag på Microscales Mikro Mask.
En av nackdelarna är att det är en mycket tidskrävande metod och det blir ändå inte så skarpa kanter som jag vill ha det.
Det blir mycket efterjustering för att få det tillräckligt bra. Då använder jag Tamiya tape som jag skär i remsor och använder bara den redan färdigskurna sidan av tejpen. Den blå tejpen är maskeringstape från Bauhaus.