Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tjuvstartade lite på min Sea Vixen i helgen, jag skulle ha väntat till efter min Norgeresa men jag kunde inte hålla mig Jag slog ihop kontoret för de två stackarna som skulle ha occuperat den samt fixade till en av råttsofforna som dom sitter i!
Återigen är detta en Airfix, Precis som min tidigare Lightning jag gjorde för nån vecka sen! Vad jag märker så här långt är att Sea Vixen håller minst lika bra kvalité.
limma,limma..Lite cockpit och stolar..måla måla!!!
fix av stolsgrejjer!
Istället för ets så blev det tyg i bältena denna gång! nåväl..lite ets slank med oxå!
Jodå! Min Sea Vixen har rört på sig lite nu. Jag var inte nöjd med cockpit så jag lade ned lite mer tid där. Sen så stundar min Norgeresa, så jag måste nog ge mig i bygget för tillfället . Men jag återgår nog med full kraft på Onsdag nästa vecka är det tänkt.
Kontoret so far!
Luftbromsen och innehållet var lite klurigt, men med lite referensbilder så tycker jag att den håller bra klass nu.
Luftbromsluckan är faktiskt ganska seriöst fixad, Först är det Alclad II aluminium i botten, sen kom ett lager vitt gloss och sist kom grå Tamiya som ska föreställa grått och sletet som på riktigt, här har jag oxå skrapat fram alufärgen i botten för mer trovärdhet..
Så här blire med luftbromsen när allt ska vara klart sen!
Sen provade jag bommarna om dom behöver spacklas eller så..och vad jag ser så är det minimalt. Shit vilken modell det här är, allt passar som handsken ju!
Mycket känns igen från Lightningen rent byggmässigt. Men denna verkar ha lite mer detaljer OOB. Men det har nog att göra med att det är en new tooling!
Jo jag har ju läst om "felet" vid intaget av luften, att den är för liten..Vi torrpassning tyckte jag mig inte se något fel, men när det började närma sig ihopslagning så såg jag att det blir en rejäl glipa mellan insugsröret och ytterplåten..hmmm..det måste ju fixas för det ser ju inte klokt ut.
Det är bara börja fundera på hur man ska göra..lösningen låg närmare än vad man tror. lösningen heter spackel!
Snyggt! Håller på med dekalerna på min, det är många och eftersom dekaler är det enda jag tycker är tråkigt med modellbygge går det inte så fort... Enda ordentliga problemet med denna modell är flapsen på undersidan. Det passar helt enkelt inte utan kräver en del kirurgi.
Snyggt detaljarbete.. men luftintagen, glipan mot kroppen till, är inte det helt enkelt en boundary layer bleed duct, för att inte få in den turbulenta luften längs kroppen in i motorn?
*sigh* så blire när man gör dålig research När jag ser det så fattar jag hur dom nu menar haha! så illa! Jaja jag får helt enkelt fixa till de där hålen..igen..