Rhino G6

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
John Lindbom
Inlägg: 226
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Rhino G6

Inlägg av John Lindbom »

Bild
Rhino G6 från Takom med fotoets från ingenstans eftersom ets tillverkarna inte brytt sig om att omvandla plåt till guld för den här modellen. Voyager brukar vara snabba med att släppa ets till modeller som de tror skall sälja bra men inget för Rhinon har dykt upp på deras "coming soon" lista och en del av produkterna har legat där i ett par år utan att släppas. Så det var bara att kolla referenserna och sätt igång med pillandet.
https://photos.google.com/share/AF1QipM ... 1ReHdhNzVB
Kommer nog ett ets snart bara för att jag byggt den.
Bild
Bild
Bild
Kablarna till däcken har Takom konstigt nog struntat i, tror de skall reglera däcktrycket.
Bild
Plattan baktill på tornet är helgjuten, här skulle ett ets sitta bra. Men det gick att slipa ned så att hålen i gallret kom fram och bygga upp kanten med plastic card.
Bild
Bild
Takom skickar med ets till gallret över motorluckan men det är överskaligt. Smiter undan med att ta samma tjocklek som gallret på korgen på tornet.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Undersidan samt sidorna av grejselomojset kring eldröret saknar detaljer.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Och verktyget bakom förvaringsboxen på tornet har Takom sparat in på.
Bild
Samt snålat in på de bägge dekalerna på tornet. Hittade några som liknade originalet bland överblivna dekaler.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
MVH: John
Lerxzt
Inlägg: 1014
Blev medlem: 20 okt 2013, 15:57
Namn: Mikael Byström
Ort: Morgongåva

Re: Rhino G6

Inlägg av Lerxzt »

Tjusiga scratchdetaljer som gav ett mycket snyggt resultat :) Dyker dina modeller upp på 08-Open?

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3641
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Rhino G6

Inlägg av magnusf »

Underbart John, du har verkligen byggt en! Jag har tyckt den här förebilden var cool ända sedan jag såg den första gången för något tiotal år sedan, har dock inte köpt någon modell eftersom jag innerst inne vet att jag aldrig kommer att bygga den :) !

Snyggt jobbat med den hemsnickrade detaljeringen!

Hälsningar

Magnus
Janne Nilsson
Inlägg: 2216
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Rhino G6

Inlägg av Janne Nilsson »

Jag som inte gillar modernt måste säga att du har lyckats riktigt bra med den här. Inte bara finishen utan detaljnivå som du har lagt till.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
John Lindbom
Inlägg: 226
Blev medlem: 08 apr 2012, 16:08
Namn: John Lindbom
Ort: Norrköping

Re: Rhino G6

Inlägg av John Lindbom »

Hej!

Tack för responsen. Nä det blir troligen inget 08-open för min del.

Med vänlig hälsning: John
tiking
Inlägg: 840
Blev medlem: 18 mar 2012, 22:58
Ort: Falun
Kontakt:

Re: Rhino G6

Inlägg av tiking »

Details! Details! Bra jobbat. Älskar den.
Charles King
_________________________________
My Website:
http://one-step-further.webs.com/
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Rhino G6

Inlägg av Plasticbattle »

Love all the small details. Well worth the extra effort John. Cool beast wehn finished like this. :shock:
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Skriv svar