Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Idag så kom min chef en en rysk postpåse som innehöll två ex av Zvezdas nya TU-204 i fraktversionen som bara säljs hos ryska posten. Ser ut att vara en utmärkt byggsats
Min chef är en hejare på att handla på Ebay från hela värden. Detta var dock hans första köp från Ryssland men det gick utmärkt, tog ca en och en halv vecka att få modellerna och dom var grymt bra förpackade! Nu ser jag fram emot Zvezdas passagerarversion av denna byggsats, hoppas den har Red Wings dekaler som illustrationen i dess katalog för 2018.
Motorerna snart klara. Smart konstruktion med ett separat "innerrör" som gör målningen betydligt lättare. Skarvarna blir så fina att dom täcktes av färgen. När målningen är klar sätter man bara på de separata ringarna som sitter runt insugen.
Har använt Zvezdas egna färger som följde med byggsatsen, fungerar utmärkt
Härligt att det finns fler som gillat Tu204 Passagerarversionen kommer att inhandlas i flera exemplar så snart den dyker upp. Tror inte det dröjer så länge....
Idag hämtades dessa två framtida projekt hos Alfa Hobby i Göteborg
Medans jag väntar på att Hobbycenter öppnar på tisdag så jag kan köpa ytterligare en Tamiya sprayburk med en förhoppningsvis mer korrekt blå färg till Tupoleven började jag med Mil 8:an från Eastern Express. Passformen är typisk EA men det gäller ju modellbygge och inte montering......
Vad för Tamiya sprayburk har du tänkt dig? Jag köpte TS-15 till min Lightning. Tyckte den såg ut som en snygg blå färg för ändamålet. Men när jag målat fenan så gick berörd blå färg i en påtagligt grön nyans som skar sig väldigt mot de blå/röda rundlarna. Jag var rätt glad över att jag inte målat min Ligier F-1:a i TS-15...
Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).