Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Mycket fint bygge Sven.. Blir mycket imponerad av detaljrikedom, målning och vädring.. Med LED som framhäver interiören så blir det superfint Var det inte det lilla m/37 tornet du hade med dig på din föreläsning på 08 Open härom året?? Stort är det inte och det gör allt ännu mer imponerande!! Håll uppe ångan nu!
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Det här är riktigt mäktigt i all sin pillighet Sven. Och snyggt målat. Med risk för att låta fjäskig så är det sällan folk är lika jämnbra som du på att både scratcha, detaljera och måla.
Jag kommer inte ihåg och det är en lång tråd, men vad var din plan för att lösa bandpaketet, dvs hjul och larvfötter?
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Hej Magnus och Janne, stort tack för era kommentarer.
Magnus, tack så mycket. Jag ser det inte som fjäsk utan snarare väldigt vänligt och uppmuntrande. Jag har under många år haft lite "komplex" gällande min målning och vädring, var sällan nöjd med vad jag presterade. Det är alltså extra roligt att höra att målningen och vädringen gillas, det har varit en stor tröskel för mig.
Janne, hjulen har Emil Juhl hjälpt mig med. Driv- och spännhjul består av etsade delar (som Emil producerade till mig). Bärhjulen är gjutna i resin från en 3D printad master (som Emil också fixade). Till banden köpte jag en bandsats i skala 1/48 till panzer 38(t), vilket av ren tur passar perfekt till den här modellen och ser ut som förebilden också.
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.