Några bilder från flygdagen i Linköping

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn Fransson
Kontakt:

Några bilder från flygdagen i Linköping

Inlägg av Björn Fransson »

Jag är ingen flygfotograf, direkt. Men här kommer några bilder från dagens härligheter i Linköping. Vädret var inte direkt fotovänligt, men håll till godo ändå:

Först ut en efterlängtad svensk sextett. Och här räcker ju siluetterna för att man ska få ståpäls!

Bild

Niogrupp SK 60:

Bild

Trettiofyran är ju bara för snygg!

Bild

Många helikoptrar blev det...

Bild

En udda skapelse... Fyra vingar? :)

Bild

Lettiska Baltic Bees och deras L-39:or var en ny upplevelse för mig. Men en trevlig sådan! Här soloplanet under en Frecce Tricolori-liknande "Crazy Flight".

Bild

Världens vackraste flygplan:

Bild

Och så kom den då mot slutet: Viggen! Underbart att se den i luften igen. För att inte tala om känslan att få höra det maffiga ljudet!

Bild
Stellan
Kontakt:

Re: Några bilder från flygdagen i Linköping

Inlägg av Stellan »

Så vackert så! Appropå utrikiska inslag, är det någon som vet hur mycket uppdrag de svenska uppvisningsplanen har i utlandet?
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Grymma bilder!!! Jag blev bra less att Draken inte syntes på flygdagen i på Hässlö! Hade gärna sett den igen. Linköping var inte så långt borta endå..:-(
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Utrikesflygningar: Jag vet att Tunnan och Viggen ska till Norge nästa helg och även helgen därpå efter att lyssnat noga på speakern i Linköping idag!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar