Stekpanneutmaningen! Trumpeters Wellington.Basplattan klar. Slutfotografering sid 3.
-
Re: Stekpanneutmaningen! Trumpeters Wellington.Vingar och stabbe på plats.
Egentligen hade en ljudinspelning från provflygningen varit på sin plats. 

-
Bra Idé.Joakim Hultman skrev:Egentligen hade en ljudinspelning från provflygningen varit på sin plats.
Men då måste jag först lära mig att filma med min kamera och sen ladda upp filmen.
Det finns risk att kameran exploderar och att datorn lägger ned.
Det är lättare och säkrare att scratchbygga en italiensk kryssare.
Uffe
Nej Uffe. Du får inte lägga en massa tid på att bemästra det rörliga mediet. All energi måste gå till färdigställandet!
Om det sedan skulle vara så illa att det kommer till förstöring medelst stekpanna, då kunde det ju vara kul med lite rörliga bilder och ljud
/Daniel
Om det sedan skulle vara så illa att det kommer till förstöring medelst stekpanna, då kunde det ju vara kul med lite rörliga bilder och ljud

/Daniel
-
Trots förkylning har det målats flitigt i dagarna och här är resultatet.

Som grundning för den svarta färgen lade jag ett flammigt lager rödbrunt. Ovanpå det sprutade jag ett tunt lager mörkgrått.

Därpå följde maskning av undersidor och grundning för den gröna färgen med lite grönbrunt kludd.

Efter ett tunt lager grönt, ytterligare en maskningsomgång.

Lite kludd innan jag sprutade den bruna färgen.

Som vanligt för min del, visade det sig efter avmaskning, att jag sprutat för tjocka skikt av grundfärgerna och att det hela ser lite för monokromt ut.
Nu följer dekalsättning och sen får vi se vad som går att göra åt saken med lite färgdimmor, washer och kanske lite pigment.
På återseende,
Uffe

Som grundning för den svarta färgen lade jag ett flammigt lager rödbrunt. Ovanpå det sprutade jag ett tunt lager mörkgrått.

Därpå följde maskning av undersidor och grundning för den gröna färgen med lite grönbrunt kludd.

Efter ett tunt lager grönt, ytterligare en maskningsomgång.

Lite kludd innan jag sprutade den bruna färgen.

Som vanligt för min del, visade det sig efter avmaskning, att jag sprutat för tjocka skikt av grundfärgerna och att det hela ser lite för monokromt ut.
Nu följer dekalsättning och sen får vi se vad som går att göra åt saken med lite färgdimmor, washer och kanske lite pigment.
På återseende,
Uffe
-
Re: Stekpanneutmaningen! Trumpeters Wellington.Grundmålning klar. Sid 2.
Ambitiöst målningsarbete, med tanke på vad som står på spel! Men det ser bra ut så långt.
Kämpa på. Det där ska nog hinna undgå pannan vid nyår. Wellington är ju ett himla snyggt flygplan när man tittar lite mer på det. Jag gillar särskilt den "diagonala" rutstrukturen på vingarna och fönstren på sidorna.
/Daniel
/Daniel
Nu får du ligga på så du hinner klart! Den där är för fin för att skrotas
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
Haha, jäklars vad det kommer hänga på målsnöret Uffe. Resultatet tycker jag blir riktigt snyggt, jag hoppas att jag kommer få se den live, om inte stekpannan hinner före.
Ser mycket bra ut.. Om du mot förmodan inte hinner så får du lova att ställa ut stekpannan istället!
Kan passa fint brevid Kågners kastrull-dio 
Mvh Micke

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
-
Sådärja!
I förmiddags blev hon klar och sen vidtog en snabb fotografering.

Jag har jobbat med tunna dimmor i olika nyanser och blyertsfärgpennor på dekalerna för att tona ned och smutsa ned henne.

Den har bilden var inspiration till vädringen, men även om jag inte träffade så bra jämfört med bilden, är jag ändå hyfsat nöjd.

Mer bilder kommer när jag fått basplattan klar. (Den ingår inte i utmaningen)

Jag började med att skära ut några grunda gropar ur plywooden och sen lade jag till några låga kullar, för att försöka på liv i den plana plattan.
Skekpannan då?, undrar ni kanske.

Den användes just till sitt avsedda ändamål; att tillaga en vegetarisk pyttipanna.
På återseende vänner,
Uffe
I förmiddags blev hon klar och sen vidtog en snabb fotografering.

Jag har jobbat med tunna dimmor i olika nyanser och blyertsfärgpennor på dekalerna för att tona ned och smutsa ned henne.

Den har bilden var inspiration till vädringen, men även om jag inte träffade så bra jämfört med bilden, är jag ändå hyfsat nöjd.

Mer bilder kommer när jag fått basplattan klar. (Den ingår inte i utmaningen)

Jag började med att skära ut några grunda gropar ur plywooden och sen lade jag till några låga kullar, för att försöka på liv i den plana plattan.
Skekpannan då?, undrar ni kanske.

Den användes just till sitt avsedda ändamål; att tillaga en vegetarisk pyttipanna.
På återseende vänner,
Uffe