Jag ber om ursäkt för sen återkoppling men stort tack för alla svar!
Robin Nilsson skrev:
[klipp] ...men om du absolut prompt nödvändigt måste ha rent ethylis acetas så är inte min flaska tom ännu ....
MiniStuff skrev:Anders: jag har en dunk på åtskilliga liter, kommer att räcka mig många år framöver. Skicka mig ett pm om det kan vara intressant att bli vid en mängd.
/Markus
Tack Robin och Markus för generösa erbjudanden!
Eftersom det är större chans att jag snart beställer nåt från Ministuff än att jag inom rimlig framtid hinner förbi ett månadsmöte så kanske jag kontaktar dig, Markus!
Som sagt, tack ändå Robin!
Robin Nilsson skrev:Nödlösningen finns på parfymeriet/sminkbutiker och kallas för Remover,
joxet som man tar bort nagellack med. Det finns olika sorter så man får
kolla på innehållsförteckningen. Funkar att limma med...[klipp]
Sten Ekedahl skrev:Gripens nagellackborttagare - med angenäm citrusdoft - finns i de flesta affärer typ ICA, Coop, Vivo och liknande.

Robin och Sten: I brist på de magiska dropparna har jag plöjt hyllorna i olika livsmedelsbutiker och sprungit på både remover och ren aceton (Gripens).
Valde bort removern då den verkade innehålla diverse tillsatser som kanske skulle försvaga effekten.
Men, som någon redan konstaterat i en äldre diskussion, jag tyckte aceton var lite för klent och saknade samma bett som ren etylacetat. Numera använder jag aceton på sin höjd till att smälta bort gjutskägg och annat mindre skräp.
Menar ni att remover skulle funka bättre än ren aceton? I så fall kanske jag provar!
TomahawK skrev:Jag blev hänvisad till apotekets lager, men en del apotek tycks kunna beställa hem en flaska.
Sedan bör välsorterade målar affärer kunna ta hem det också.
Bra tips om måleributiker, det är nog värt att undersöka!
Återigen, tack igen för alla svar!
(Till på köpet upptäckte jag att det trots allt går att köra riktig multiquote när man vill svara på flera inlägg samtidigt. Smidigt!

)