SAAB Rb 21R

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

SAAB Rb 21R

Inlägg av Björn B »

Bild
En färgglad J 21R. Vad är nu detta?.

Bild
Bild
När jag byggde lite robotar tidigare ramlade jag över en sida om J 21. Där säger man att man funderade på att komplettera Jindivikroboten med ombyggda J 21R som skulle radiostyras.
Jag hade en påbörjad Broplan 21R konvertering som inte kändes så intressant efter att Special Hobby släppt en J 21R i plast. När jag hittade informationen om J 21 drönare så gav det mej en anledning att slutföra bygget

Bild
Tyvärr har jag inte hittat något mer om detta som styrker uppgifterna. Det intressanta är att dom sex individer man planerade att bygga om var J 21RB så detta borde väl vara en Rb 21RB :)
http://www.svfplhist.com/index.htm?s=21/21_2.htm
Andre B.
Namn: Andre

Re: SAAB Rb 21R

Inlägg av Andre B. »

Det där var fräckt! Det kan väl aldrig bli fel med orange? Uppskattar när det bidras med lite okänd historia med!
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

En udda fågel Björn! Lite intressant att vi faktiskt inte har någon historik med svenskbyggda drönare/målflygplan förrän i nutid, amerikanerna har ju hållit på sedan andra världskriget med att bygga om "riktiga" flygplan till både målkärror och för att använda offensivt.

Hälsningar

Magnus
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Ja dom lyckades ju tappa en B-17 som small i Trollhättetrakten http://www.forcedlandingcollection.se/U ... gwump.html
jag hade hoppats att Airfix skulle släppa en ny Hellcat så jag kan bygga en drönare.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Snygg! Åsså bygger du J 28 Vampiren också.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar