Nu var det ett tag sedan jag bidrog till "In The Works", anledningen är att jag inte har suttit vid modellbänken på flera månader. Vi har haft fullt upp med husrenoveringar sedan maj.
Vill ändå säga att jag har följt många byggen här på forumet, dock inte haft så mycket tid att gå in och kommentera - ni inspirerar som vanligt med era suveräna verk.
Sedan var det superkul att träffa många av er (och se era fina skapelser) på C4 i Malmö, tyvärr bara ett kort besök på lördagen för min del i år.
När jag väl hade möjlighet att börja bygga igen, kände jag väldigt lite sug för att dyka tillbaka in i något komplext bygge med en massa scratch, så jag bestämde mig att jag skulle utmana mig själv: nu skall det byggas ur lådan, och det skall gå FORT!
Inget scratch, inga interiörer, inga motorutrymmen var/är ledorden.
För tre veckor sedan startade jag detta, och kan väl ändå påstå att min byggtakt har varit mycket högre än vanligt. Jag har haft svårt att hålla "detaljnisse"-fingrarna i styr, men i allafall hållit mig till produkter som finns att köpa (och som jag redan hade i stashen).
Det här är ett bygge jag velat göra länge (delarna har suttit i stashen i flera år), inspirerad av en bild i Squadron/Signal publiseringen "Armor in Korea - A Pictorial History". För er som har boken är bilden på s34, jag bygger vagnen i bakrunden, dvs "D43". Det jag gillar med dessa fordon är att de är "dozer tanks" med schaktbladen avmonterade men med vissa andra schaktbladsdetaljer kvar på vagnarna.
Det blev en del extra detaljering i allafall, men som sagt - väldigt lite scratch och inga utsvävningar i interiörsvärlden (fast det är faktiskt möjligt att lägga till en interiör i efterhand märkte jag

Produkter som använts i det här bygget:
* Tasca M4A3E8 Korean War
* TMD produkter:
- HVSS Road wheels (endast använda på utsidan, så har jag halva satsen kvar till ett fordon till)
- 105mm turret (aningen modifierad för att bli en senare version)
- Hull hatch set
- Lite andra detaljsatser för skrov och torn
* Verktyg från Formations
* ET Models etc set (bästa etset jag har använt, helt suveränt).
* RB Model eldrör till Cal .50 and .30
* Schaktbladsdelar från Verlinden and Academy
* Okejdå, lite scratch också, bland annat skydden till periskopen som är gjorda av 0,3mm plaststav.
Det finns lite kvar att göra, bland annat tornet behöver få sig en omgång surfacer för att snygga upp skarvar, lufthål osv, men annars tror jag att målningen närmar sig med stormsteg!
Nåja, till bilderna!
Tack för titten!
PS Gama Goat-bygget (mfl) har inte dött, men jag behövde som sagt en paus från all vitplast