Bloodborne hunter

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av Lurifax »

Allt är skoj och intressant i din byggtråd. Såväl den improviserade bygghörnan som bygget i sig. :D

Och trots att jag öppet medger att jag inte förstår mig på den där "ungdomskulturen från Japan" ... eller varifrån det nu kommer ... så ser bygget underbart ut. Särskilt då läderdetaljerna som är i toppklass. Det är riktigt bra. Bättre än de man ser i en del instruktionsböcker om hur man målar läder. Jag ska kolla noga på C4-Open och kopiera hur du gjort om jag någonsin kommer loss med mina medeltidsfigurer.
holst

CU@C4
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Men hans mössa är ju riktigt fånig!

Kan du inte byta ut den mot en korintisk hjälm från typ perserkrigen istället? Jag tror jag har en liggande som kunde funka ... Eller en bascinet eller nåt ... eller i värsta fall en tysk stålhjälm? Eller en tyrolerhatt ... eller propellermössa ... ja ... vad som helst egentligen ... :geek:

(Men som sagt ... jag förstår mig inte på den häringade ungdomskulturen ... så du gör kanske bäst i att behålla den ... :D )
holst

CU@C4
EMP
Namn: Emma
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Håkan F skrev:Sitter och myser, både åt bygget och din provisoriska byggplatsarmatur. :-)
Tackar, det är kul att höra! :D Det kommer förbli högst provisoriskt med bygghörna och allt annat eftersom jag bara ser nuvarande boendet som högst tillfälligt. Men men, förr eller senare så ska det väl kunna bli en riktig bygghörna får jag hoppas :D
Jan Gaude skrev:Riktigt kul tråd att följa. Grymt fint bygge dessutom... 8-)
Tackar, tackar! :) Just nu är det roliga slut för den här gången på detta bygget men det kommer mer (ska bara… eh… hitta modellerna först bland flyttlådorna)….
Lurifax skrev:Allt är skoj och intressant i din byggtråd. Såväl den improviserade bygghörnan som bygget i sig. :D

Och trots att jag öppet medger att jag inte förstår mig på den där "ungdomskulturen från Japan" ... eller varifrån det nu kommer ... så ser bygget underbart ut. Särskilt då läderdetaljerna som är i toppklass. Det är riktigt bra. Bättre än de man ser i en del instruktionsböcker om hur man målar läder. Jag ska kolla noga på C4-Open och kopiera hur du gjort om jag någonsin kommer loss med mina medeltidsfigurer.

Men hans mössa är ju riktigt fånig!

Kan du inte byta ut den mot en korintisk hjälm från typ perserkrigen istället? Jag tror jag har en liggande som kunde funka ... Eller en bascinet eller nåt ... eller i värsta fall en tysk stålhjälm? Eller en tyrolerhatt ... eller propellermössa ... ja ... vad som helst egentligen ... :geek:

(Men som sagt ... jag förstår mig inte på den häringade ungdomskulturen ... så du gör kanske bäst i att behålla den ... :D )
Du har helt rätt, spelet kommer från Japan. Sen begriper jag mig inte på ungdomskultur heller fast Bloodborne (även skämtsamt känt som Fashionborne) passar väldigt bra in på en stil jag tycker är lite sådär cool :D

Det är riktigt skoj att du gillar bygget och hur målningen har blivit. Det kommer mer så småningom där jag kommer att få möjlighet att pilla mer med målning av läder fast modellerna måste släppas först bara :D

Hehehe har också fixat hattproblematiken ;) Fick nämligen tag på det här lilla underverket i spelet ;)

Bild

Blir riktigt skräckinjagande detta:

Bild

Bild

Jag gillar ju då faktiskt ursprungshatten men det behöver man ju inte göra, och det är alltid kul att prova alternativ :D Och jag får säga att det här spelet har en förmåga att få spelarens karaktär att se cool ut oavsett vad de har på sig (extra pluspoäng för att alla kläder går att använda oavsett om man spelar som kille eller tjej).

Den här kombinationen skulle jag t.ex. gärna se i modellform någon gång:

Bild

Och över till bygguppdateringar:

Kanske bäst att säga det direkt – modellen blev klar till C4 men sen hann/orkade jag inte uppdatera byggtråden innan tävling. Men här kommer resten av bilderna! :D

Fick som tidigare nämnts igång elen och med lampan på plats blev det som jag tänkt mig. Sådär lagom mycket ljus.

Bild

Påbörjade sen den sista detaljmålningen på rocken:

Bild

Och naturligtvis skulle de sista delarna målas:

Bild

Blev också läge att montera mer delar efter hand som allt blev klart:

Bild

Bild

Bild

Bild

La också till de sista detaljerna i polerbar metallfärg:

Bild

Blev rätt mycket varvande av montering och målning sådär på slutet av bygget:

Bild

Bild

Bild

Beväpningen hade jag riktigt kul med när det gäller målning. Det blev liksom lite extra bra och överträffade förväntningarna på hur metallen skulle se ut när den var klar kan man kanske säga :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och efter ganska många timmar kunde hand och vapen monteras och här gick det inte att tro att man skulle kunna gå ifrån medan limmet torkade… Icke! Tur det var 5-minuters epoxy och inget annat… ;)

Bild

Blev också hög tid att fixa till ansiktet och frisyren:

Bild

Bild

Bild

Och sen skulle allt på plats. Här strulade det till sig en del vilket var måttligt underhållande – men det löste sig till slut.

Bild

Bild

Så långt och allt väl. Det som var kvar var pistolen, messenger figurerna, lite på basen och splatt målning… Ja det och att kolla över hur allt ser ut innan jag fortsatte:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Nästa större grej i målningen var pistolen. Såg inte mycket ut efter första lagret med metallfärg:

Bild

Fast första intrycket kan ju vara felaktigt så lite putsande och målande senare:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ytterligare lite mer målning senare:

Bild

Bild

Och en jämförelse med originalet:

Bild

Och sen blev det ännu mer målning… puh

Bild

Bild

Och till slut var det dags att montera allt på plats:

Bild

Blev också hög tid att få klart Messenger kompisarna:

Bild

Bild

Bild

Bild

Och sen fick det bli lite montering:

Bild

Bild

Bild

Skulpterade också lite hastigt och lustigt klart den andra figuren till basen. Fick ju ha någon av dem som kom med presenter ;)

Bild

Bild

Bild

Ytterligare lite målande senare var båda på plats:

Bild

Bild

Fixade sedan för att få till en övergång mellan figurer och mark:

Bild

Bild

Sista steget (mer eller mindre… förenklat beskrivet) blev att få till blodsplatt. Så det vara bara att korka upp flaskan med blodkladd, spä lite och sen börja dutta dit på lämpligt vis:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Mycket ”mysig” effekt…

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Alltid spännande att lägga till mer på en målning man redan är nöjd med:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och sen var han klar!

Bild

Och fem minuter senare fick han bo i låda över natten för att sen åka till C4 dagen efter.

Bild

Jag får försöka fixa lite färdig-bilder som är bättre senare men tills jag får tag på nästa Bloodborne modell hälsar Felix att han kommer fortsätta med sitt jobb i spelet istället för att agera fotomodell för referensmaterial:

Bild

/Emma
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Otroligt fin figur.. Oavsett fjantig mössa eller ej!! ;) Hoppas verkligen figuren fick ett välförtjänt pris på C-4!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Tack så mycket! :D Det blev ett guld på C-4 så jag är supernöjd :) Sen får vi se hur det går i Stockholm nästa år ;)
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Den blev helt fantastisk. Hur många timmar har du lagt ner på den? Vågar du summera? *ler*

Jag måste bara säga det att hur du fick fram känslan av läder är något otroligt bara i sig. Har varit ett nöja att följa det här "bygget"...

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Tack så mycket! :D Angående antal timmar så kan jag inte svara på frågan. Jag vet bara att jag byggt ovanligt regelbundet (och många timmar åt gången) sedan början på Maj i år. Airbrushandet tenderar att ta en si sådär 3-4 timmar åt gången och det blev ju åtskilliga omgångar sådan målning. Sen under sista tre veckorna innan C4 blev det åtminstone några timmars bygge varje dag...

Det är väldigt skoj att höra! Jag testade i ärlighetens namn mest mig fram och sen blev det bra resultat :) Det kommer också mer byggande på samma tema inom det närmsta är tanken.

Sen får jag försöka fixa lite vettiga färdig-bilder av den här modellen.

/Emma
Skriv svar