Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
I was in Bosnia on BA02 and I rode in the Sisu for six months on patrols in the countryside on escort duties and I must say that we didn´t have any bigger problems with the XA 180. Big, fast and comfortable and you can pack a lot of goods in the back. The XA 180 is not so heavy compared to the PATGB203. For the UN mission the XA 180 was a good vehicle. Later, on the SFOR/IFOR command the 203 might have been more suited with heavier armament and more armor and AC
The PBV 302 is a good AFV but not so good when you are driving long trips on tarmac and wearing down the steeringclutshes. The 10 th mec coy I served on did a lot of escorting of convoys over the confrontation line in Ribnica and that really was no good mission for the PBV and the steeringclutshes. Thanks to the crews and mechanics that work long nights the PBVs was running in the morning after being towed back to the camp in the afternoon.
Nicklas/ former peacekeeper BA02/10 the Mec Coy.
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
Bappelsinmannen skrev:Ok, I might remember wrong, but I think at least that in the beginning we use the SISU XA 180, but later on er used Pansarterrängbil 203 in Bosnia.
//Nisse
We did never used the Patgb 203 in Bosnia or Kosovo or maybe very late in Kosovo but not before KS 11 atleast, only the Sisu Xa 180 model..
The first time we used Patgb 203 was in Afghanistan i think...