Varde ljus (med hjälp... håller på att lära mig hur man gör så att jag så småningom kan fixa sånt här själv)!

Sen var det ju det där med lampan... Alltså dags att börja tänka till. LED lampan kommer ju att hålla ett bra tag men för säkerhets skull kommer jag att göra lampan så att det går att byta LED om det behövs. Tänkte mig därför att en magnet och lite metall bör kunna fixa det hela. Magneten har sedan bilden togs bytts ut mot en mindre...

Kan ej se ljuskällan i lampan i spelet och därför kör jag helt enkelt med ett litet ljus. Lite borrande och karvande senare blev det så här:

En styck metallbricka bakades in i lagom mycket Magic sculpt och en kanal skars ut för sladdarna. Lite tråd bockades för att hålla ljuset på plats och även för att hålla magneten där den ska sitta...

Sist för idag blev att fila till lite småspik. Har plattat till dem och kortat dem en aning för att sen kunna limma dem på plats. Tänker mig att lampan förmodligen varit med om en del med tanke på hur spelet är och därför vill jag inte ha en perfekt mega snygg felfri historia utan lite tilltuffsat. Sista bilden är bara en test med lock för att få en uppfattning om vad jag behöver göra som nästa steg.

Ska bli spännande att se hur detta blir... Sen när lampan är klar ska sladdar etc "bara" gömmas i figuren också...
/Emma