Bloodborne hunter

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
EMP
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Då var det dags att prova något nytt! Mina mini LEDs har nämligen anlänt! :D

Varde ljus (med hjälp... håller på att lära mig hur man gör så att jag så småningom kan fixa sånt här själv)!

Bild

Sen var det ju det där med lampan... Alltså dags att börja tänka till. LED lampan kommer ju att hålla ett bra tag men för säkerhets skull kommer jag att göra lampan så att det går att byta LED om det behövs. Tänkte mig därför att en magnet och lite metall bör kunna fixa det hela. Magneten har sedan bilden togs bytts ut mot en mindre...

Bild

Kan ej se ljuskällan i lampan i spelet och därför kör jag helt enkelt med ett litet ljus. Lite borrande och karvande senare blev det så här:

Bild

En styck metallbricka bakades in i lagom mycket Magic sculpt och en kanal skars ut för sladdarna. Lite tråd bockades för att hålla ljuset på plats och även för att hålla magneten där den ska sitta...

Bild

Sist för idag blev att fila till lite småspik. Har plattat till dem och kortat dem en aning för att sen kunna limma dem på plats. Tänker mig att lampan förmodligen varit med om en del med tanke på hur spelet är och därför vill jag inte ha en perfekt mega snygg felfri historia utan lite tilltuffsat. Sista bilden är bara en test med lock för att få en uppfattning om vad jag behöver göra som nästa steg.

Bild

Ska bli spännande att se hur detta blir... Sen när lampan är klar ska sladdar etc "bara" gömmas i figuren också...

/Emma
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Finurligt. Alltid kul när man lär sig något nytt i modellbyggandet. Är det ett doftljus?
Stellan Schroeder Englund
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Otroligt roligt att följa det här. Du får hålla en liten kurs när det gäller gjutning och LED-ljus sedan.

Vänligast / Andrè
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Tackar tackar! :D

Hehe njaaa... doftljus är nog ingen bra idé i spelet eftersom det antagligen skulle dra till sig ännu mer otrevligheter ;) Jag gissar att min plasticard pinne är mer åt samma håll som ett vanligt icke luktande ljus :D

Vi får se, för just nu har jag inte riktigt koll på varken LED eller gjutning och improviserar mest ;) Men lite tips på vad jag gjort och hur ger jag gärna :)

Och appropå lampor och figurer:

Början på toppen av lampan:

Bild

Fortfarande en hel del att göra men det skadar ju inte att testa delarna. Det ska ju trots allt gömmas en sladd på klurigt vis också...

Bild

Jupp, detta kan nog bli bra:

Bild

/Emma
hurtone
Namn: Patrik Hurtig

Inlägg av hurtone »

Galet stor modell! Blir kul att se vad som händer med denna.
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

hurtone skrev:Galet stor modell! Blir kul att se vad som händer med denna.
Tackar! :D Han är skala 1/6 så det är nog en av de större modellerna jag byggt. Ger massor med möjligheter att hitta på skoj grejer :D
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Varde byxor! Eller ja, byxorna har ni sett tidigare men nu sitter de och stövlarna ihop lite lagom stadigt efter en dos lim. Ska sedan börja borra in metallstav och även installera en kanal att dra kablarna till lampan genom. Så är åtminstone tanken...

Bild

Men det blir även läge att fixa lite glapp i passformen. Huuu för glapp!

Bild

Bild

Efter limning av byxor och stövlar passar fötterna fortfarande fotspåren jag ritat på basen. Det känns ju lovande att inget drastiskt inträffat.

Bild

Har också fortsatt att fixa med lampan (ljus och diod har plockats ur under den här delen av arbetet.

Bild

Lite obligatorisk test av delar. Måste ju fortfarande bestämma mig för hur jag ska ha beväpningen.

Vi har alternativ A:

Bild

Bild

Bild

Bild

Och alternativ B:

Bild

Bild

Den som är uppmärksam kanske undrar vad tandpetarna under fötterna är till för. Svaret på det är att marken behöver höjas en smula för att han ska stå som folk och inte se ut som lutande spelfiguren i Skåne... ;)

Notera de snygga grå handskarna i bakgrunden på vissa bilder. Skärskyddshandskar, rekommenderas varmt!

Huuu... börjar bli lite risk för C4 stress på det här bygget... Är ju trots allt bara 3 månader kvar nu.......

/Emma
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Skulle det vara en idé att kombinera din förstärkningsstav med kanalen för eltråden? Borra och limma i ett rör...?

Alt 2 ser ondskefullt ut. Tycker om att det blir lite volym sidledes. Ser inte ut som han spontanshoppar köksredskap på Ikea med bladet utfällt.
EMP
Kontakt:

Inlägg av EMP »

Jag blir så illa tvungen att skarva kablarna eftersom de som sitter i dioden är för korta så röret kommer att bli i plasticard för att inte riskera att ha någon metall i kontakt med kablarna. Det bör finnas plats för att installera lite väl valt skrot i samma ben på lämpliga ställen.

Hehehe är inte så säker på att vi vill veta vad han skulle kunna hitta på om han fick tillgång till potatisskalare, osthyvlar och rivjärn på Ikea ;) Är hur som benägen att hålla med att det blir lite sådär extra coolhetsfaktor med bladet utfällt 8-)

Har roat mig med att borra lite nu under kvällen (flera minuter sedan förra uppdateringen ju!)

Plasticardrör och del av figur:

Bild

Tillfällig installation av rör bara för att se hur det fungerar. Blir alltid lite att fixa efter ingrepp med borren men att pilla dit lite Magic Sculpt och fixa till småskavanker som uppstår under arbetet är ju det minsta jobbet:

Bild

Blir lite att fixa här:

Bild

Och lite test med kabel. Fixas det en bra kanal från plasticard röret till kanten på byxan så kommer det bli busenkelt att trä igenom sladdarna. Undrar om det går att bocka plasticard rör....

Bild

Får väl snart börja fundera lite på målningen också. Misstänker väl att jag inte kommer undan att försöka på mig på att få till lite lagom splattigt med blod på rock osv... Det är ju trots allt inte som att de där kläderna brukar hålla sig rena särskilt länge i det här spelet av någon "konstig" anledning...

Bild

(Ewww....)

/Emma
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Bra arbetskläder med hög skyddsfaktor är ett måste. Som jag förstår det arbetar han som "slaktare"?
Skriv svar