Gama Goat - kommunikationsutrustning s.9

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Namn: Sven Young

Re: Gama Goat - radioskjul interiör s.8

Inlägg av SvenYoung »

Hej Ulf!

Kul att du lade märke till tangentbordet, du har skarpa ögon :-)

Det var en ny grej att testa, och var enklare än jag trodde - så fort jag kom på hur jag skulle göra.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Ja, vad ska man med en 3D-printer till? Det går uppenbarligen lika bra i plast. Det är skitsnyggt Sven och man ser att du har kul när du gör det!

Hälsningar

Magnus
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tack så mycket Magnus.

Absolut, jag tycker detta är jätteroligt. Dessutom så kan jag inte CAD:a, så 3D printning är liksom kört för min del.:-)
"Svenne-Kongo"

SvenYoung

Gama Goat - kommunikationsutrustning s.9

Inlägg av SvenYoung »

Snart bär det ut på lite Nationaldagsfirande, men innan dess tänkte jag att jag kunde göra en liten uppdatering.

Nu börjar kommunikationsutrustningen bli klar, och hyllan och närliggande områden i skjulet fylls upp lite mer.

Allt kablage återstår, samt lite andra prylar, lådor, kontorstol osv, men skälva kommunikationsprylarna börjar bli klara nu.

Inte mycket att tillägga, så vi hoppar direkt på bilderna.

Tack för titten!

(Yepp, jag stavade "teletypewriter" fel, och nu går det inte att ändra - Photobuckets texteditor bör kanske inte användas i framtiden, du har en chans att göra rätt :-) )

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av SvenYoung den 06 jun 2017, 18:56, redigerad totalt 2 gång.
"Svenne-Kongo"

Stellan
Kontakt:

Re: Gama Goat - kommunikationsutrustning s.9

Inlägg av Stellan »

Heliga Guds moder! Och allt är ju faktiskt riktigt smått och inte så stort som på bilderna. Ska allt anslutas korrekt på baksidan också...kablar och färgade band? Får lust att ta fram ett gammalt bygge i samma stil men med så mycket mindre detaljeringsnivå....
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Heelt sinnesjukt detaljering!! Grymt impad av dig Sven. Vad har du för verktyg när du snider dessadetaljer i den skalan?
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Jag saknar ord för att beskriva hur imponerad jag är... Nu känns plötsligt mitt scratchande löjligt i jämförelse (men jag har ju inte lika stor erfarenhet av scratchbygge heller och bygger i mindre skala). Väldigt inspirerande!

/Gabriel
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Stort tack till er alla, Stellan, Henrik och Gabriel, det var väldigt vänligt skrivet!

Stellan, nä det blir nog inte korrekt koppling av kablage, i allafall inte på baksidan av grejorna. På framsidan finns det bra med referenser, så det skall nog kunna bli någorlunda rätt. Tycker absolut du skall ta upp ditt gamla bygge igen! :-)

Henrik, jag använder inga speciella verktyg förutom choppern (se tidigare inlägg i den här tråden) och olika typer av punch and die (RP Roolz P&D är helt suveräna, jag har investerat i alla deras 4st verkyg till platta nitar, nitar med rund skalle och hex bultar). Annars är det X-acto kniv, stållinjal och olika typer av fil och sanding sticks för att forma grejorna.

Gabriel, kul att det kan inspirera, och ditt scratchbyggande kan definitivt inte kallas för löjligt.
"Svenne-Kongo"

Björn G

Inlägg av Björn G »

Helt sjukt imponerande!!! Vilken känsla! Du borde skriva en bok (eller i vart fall lägga upp några "tutorials" på Youtube). Tror du kan lära oss amatörer massvis!
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tack så jättemycket, Björn, det var verkligen uppmuntrande.

Frågan om en bok har kommit upp ett par gånger, jättekul att ni tycker det. Jag får kanske se vad som kan göras någon gång.

Youtube har jag däremot aldrig funderat på, men det är en jättetrevlig tanke :-)

Svårigheten blir i så fall att försöka få ordning på mitt kaotiska arbetssätt så det kan presenteras på ett pedagogiskt sätt. :-)
"Svenne-Kongo"

Skriv svar