Gama Goat - kommunikationsutrustning s.9

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Re: Gama Goat - motorlucka klar s.6

Inlägg av Henrik R »

Mja. Jag gör det ju lätt för mig och använder det som andra redan gjort. Du bygger ju inte från fabrik så att säga. Utan snider detaljer från grunden.
:-)
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Den mängden extradetaljering du lägger till på dina modeller, speciellt fartygen, bär mycket stor respekt med sig. Jag skulle inte klara det, lättare att snida själv än att limma fast tusentals etsbitar :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Hej Sven!

Jag har smygföljt den här men inte kommit mig för att kommentera. Du skriver att det är en "bra modell" men i så fall tycker jag det blir märkligt lite kvar av originalbyggsatsen :-) ! Motorn är fantastisk och att du bara pallar att göra huven med alla sina ribbor. Och får det jämnt!

Jag uppskattade mycket ditt föredrag på Open och jag tog genast rygg på dina idéer om att använda plast i stor utsträckning: det funkar även om jag inte håller på i samma omfattning som du :-) ! Jag kan rekommendera fler att prova: lättlimmat, enkelt att bearbeta, man kan göra några extra av vad det än må vara och sedan välja de bästa!

Vad ska du göra av den stackars geten när den är färdigbyggd? Ingen direkt Kongo-förebild det här ju :-)

Hälsningar

Magnus
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tjena Magnus!

Tack för vänligheten, jättekul att du följer bygget.

Ännu roligare att det jag förmedlade på 08-Open under fördraget för ett par år sedan har hjälpt dig och andra att ta steget och börja jobba med pc i större utsträckning, det är ett tacksamt material att jobba med helt klart! :-)

Ja, jag tar ett avsteg från Kongo i med det här bygget, ibland får man "sväva ut" lite från komfortzonen haha.

Eller kanske en Gama Goat i "what if" Kongo kammo? ;-)

Nä, kallakrigs MERDC-kammo skall det vara!
"Svenne-Kongo"

Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt gjort att få alla slitsarna/flänsarna, eller vad man ska kalla dem, på så jämna avstånd från varandra.
Uffe
SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tack skall du ha Ulf! Det var lite av en utmaning, och inte minst en test av tålarmod som höll på att ge sig ibland, men skönt att det är gjort :-)

Som om inte detta var nog tröttsamt, har jag gjort om samma övning på en annan del av bygget, dock inte riktigt i samma utsträckning. Bilder kommer senare :-)
"Svenne-Kongo"

SvenYoung

Inlägg av SvenYoung »

Tack skall du ha Ulf! Det var lite av en utmaning, och inte minst en test av tålarmod som höll på att ge sig ibland, men skönt att det är gjort :-)

Som om inte detta var nog tröttsamt, har jag gjort om samma övning på en annan del av bygget, dock inte riktigt i samma utsträckning. Bilder kommer senare :-)
"Svenne-Kongo"

SvenYoung

Gama Goat - S-250 skyddskjul s.7

Inlägg av SvenYoung »

Då kör vi vidare!

Nu tog jag en liten paus från traktorn och motorn och började på något lite enklare, nämligen skyddsskjulet som skall sitta uppe på släpet.

Jag hade tänkt använda Plus Models dito som är jättefin och som dessutom ger möjlighet till detaljering av interiören, men tyvärr är det för brett för Gama Goat släpet. Det var bara att sätta igång med att scratchbygga det.

Mest tidsödande var dörren som har en hel del detaljer på insidan som jag försökte fånga så gott jag har kunnat.

Some ni ser så blev det en del limmande av galler igen, men snart är det klart! Bara halva av ena fönstret kvar :-)

Ni lägger märke till att jag limmade dit båda sidoväggarna och fick sedan ta bort den ena igen så jag kunde komma åt att limma fönstergallren. Klantigt, men sån't händer :-)

Nåja, nog om detta. Inte så spännande bilder, men vill hålla "bloggen" igång.

Tack för titten!

Lite delar utskurna:

Bild

Torrpassning:

Bild

Bild

Limmat:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av SvenYoung den 27 maj 2017, 18:51, redigerad totalt 1 gånger.
"Svenne-Kongo"

Stellan
Kontakt:

Re: Gama Goat - S-250 skyddskjul s.6

Inlägg av Stellan »

Om du limmar den där dörren igenstängd säger jag upp bekantskapen. Makalöst!
Stellan Schroeder Englund
Janne Nilsson

Re: Gama Goat - S-250 skyddskjul s.6

Inlägg av Janne Nilsson »

Tjusigt!

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar