Hkp 1 - Italeri 1/72 H-21 "Flying Banana"

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
dj_builder
Namn: Dag Johnsson

Hkp 1 - Italeri 1/72 H-21 "Flying Banana"

Inlägg av dj_builder »

Bild
Här är mitt senaste alster som äntligen blivit klart. Med Italeris 1513 1/72 H-21 "Flying Banana" som grund, Belcher Bits dekalark och lite scratchande på undersidan så tycker jag det blev en skaplig Hkp 1 - "Flygande Banan".

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

/dj

http://www.skinfaxe.com/small/
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: Hkp 1 - Italeri 1/72 H-21 "Flying Banana"

Inlägg av Lars Befring »

makalöst krispigt bygge!
med till nästa månadsmöte?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Pelle F
Namn: Pelle

Inlägg av Pelle F »

Så trevligt. Jag gjorde en liknande för några år sedan, men är missnöjd med det obefintliga gallret i de sex rutorna på bakkroppen. Hur gjorde du ditt?
/Pelle
dj_builder

Inlägg av dj_builder »

Pelle F skrev:Så trevligt. Jag gjorde en liknande för några år sedan, men är missnöjd med det obefintliga gallret i de sex rutorna på bakkroppen. Hur gjorde du ditt?
/Pelle
Jag tror att du byggde Hobbycrafts version, den saknar hål för gallret ovanför motorn. Dessutom saknar den inredning också! Italeris 1/72 har ett bra galler, men som alltid i 1/72 så är det lite grovt.
/dj
MartinN
Namn: Martin Nordström

Inlägg av MartinN »

Stiligt! Det hade ju kunnat vara en från 2 hkp div förstås men bananer har vi alldeles för få jag skall inte klaga. Vad gjorde du det röda nätet av i interiören?

/M
Björn G

Inlägg av Björn G »

Väldigt tjusig banan som du fått till. Snyggaste helokoptern någonsin! Har själv en halvfärdig hkp1, och blir väldigt sugen att bygga klart den någon dag.
Hade gärna sett lite lätt vädring, men det är min personliga smak.
dj_builder

Inlägg av dj_builder »

MartinN skrev:Stiligt! Det hade ju kunnat vara en från 2 hkp div förstås men bananer har vi alldeles för få jag skall inte klaga. Vad gjorde du det röda nätet av i interiören?

/M
Näten ingår i Italeris modell och är gjutna "ryggstöd". De är väl egentligen för tjocka, men ser bra ut i modellen.
/dj
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Den ser väldigt fräsch ut i det målningsschemat, jag minns att jag reagerade så första gången jag såg målningen (antagligen i "Att flyga är att leva" som var min främsta källa till kunskap inom flygområdet :) ). Snyggt!

Hälsningar

Magnus
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Snyggt bygge av en trevlig förebild.
Jag såg när jag var på flygvapenmuseet att den har en krok baktill den syns också på modellen.
Någon som vet vad den användes till?

Anders E
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Anders.Edblad skrev:Snyggt bygge av en trevlig förebild.
Jag såg när jag var på flygvapenmuseet att den har en krok baktill den syns också på modellen.
Någon som vet vad den användes till?

Anders E
Kroken användes väl för att släpa minsvepningsutrustningen i?
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar