Det här är ytterligare en dubbelbyggsats från Eduard, två Spit XVI i samma låda, en med bubbelhuv och en "vanlig". Egentligen hade jag nog haft större nytta av två bubbelmaskiner eftersom jag (givetvis) redan har fyra "vanliga" i Royal-Class-boxen. Men men, man kan inte alltid få det exakt som man vill ha det...

Än en gång så lyckas Eduard med boxarten. Och en solid och bra låda är det också!
Bilder på det orörda innehållet får ni leta upp på nätet, när jag var hemma vid 21:30 på lördagkvällen så högg jag in direkt på plastbitarna innan jag hann fota något

Här var det lite inredningsbitar...

...kroppshalvor och undervingen sedd från utsidan. Notera tre-delade kylarkåpor som resulterar i snygga detaljer på alla ytor!

Undervingen med hjulbrunnarna, ett gäng bitar till varje vinge!

Till slut lyckades jag, i ett sällsynt anfall av akut klyftighet, limma dit vingspetsar och skevroder medan jag kom åt att limma från insidan och slapp på det sättet mitt vanliga, oundvikliga, limkladdande...

Jag är inte så såld på fotoets rent generellt men den här gången kändes det kul att använda det som finns! Instrumentbrädorna blir snygga på det här sättet....

...och det fanns lite kul för kroppsidorna också. Inredningsfärgen är Gunze 312 för den som undrar.
Allt man behöver finns även med i vanligt plast (inklusive en väldigt fin instrumentpanel för den som föredrar att måla) så man måste inte använda etsen om man inte vill, alternativt köper någon av boxningarna som kommer utan ets!
Jag håller mig till bubbelmaskinen den här gången, jag tror jag ska undvika dubbelbyggena ett tag framöver för att se om jag kan bli lite produktivare. Jag har en tendens att köra fast i moment som är tråkiga eller krångliga och med ett dubbelbygge så är det så att säga dubbelt tråkigt eller krångligt vid samma tillfälle.
Hälsningar
Magnus