Tack för årets upplaga av IPMS Open/08-Open!

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Rickard Malmborg

Inlägg av Rickard Malmborg »

Det är alltid lika roligt att besöka IPMS Open/08-Open!

I år blev jag överväldigad av både mängden modeller och den höga nivån på dem, riktigt roligt att se! Jag vet inte hur många modeller det var men det var många! Jag gillar att CCM kör sin årliga tävling under samma tak som oss, vi må ha lite olika byggstil men det är lika fantastiska modeller de ställer ut. Jag är själv inte särslikt produktiv men ett besök på Open ger alltid inspiration och skapar bygglädje, jag önskar att jag också hunnit få något klart och kunde vara med och ställa ut.

Jag är heller inte är särskilt aktiv i föreningen längre men väl på Open är det som att träffa en gammal familj igen, jag känner mig hemma på en gång, det är som att vara bland vänner och bekanta som jag inte sett på ett bra tag men med lika kära återseenden ändå. Just alla dessa möten och pratstunder med andra modellbyggare är för mig en stor del av Open.

Under alla år har det ständigt skett förändringar och förbättringar. Jag vet inte om alla tänker på detta men eftersom jag själv varit med och arrangerat tävlingen tidigare noterar jag många av dessa förändringar och gläds åt strävan att hela tiden göra evenemanget bättre. Det blir bland annat fler och fler modeller som ställs ut utom tävlan, i olika former av specialutställningar, vilket jag tycker är jättebra, jag tror det är ett bra sätt att locka fler byggare att faktiskt visa upp sina alster, även om de inte sker i tävlingsform. Det blir fler handlare och inte bara från Sverige! Disponeringen av lokalerna har blivit bättre, med mer plats åt handlarna och ett sekretariat som sitter lite avskilt och därmed får välbehövlig arbetsro. Jag ser också att Miniatyrsällskapet och flaskskeppsbyggarna blivit ett återkommande inslag, vilket är ett lysande exempel på strävan att bredda utbudet och försöka locka till sig en bredare publik.

Ett stort tack till alla er som gör detta till ett så fint evenemang som det är!

Med vänlig hälsning
Rickard
Stellan
Kontakt:

Re: Tack för årets upplaga av IPMS Open/08-Open!

Inlägg av Stellan »

Låter som ett fantastiskt Open i år, riktigt roligt med att allt förbättras år efter år och att både utställda modeller och tävlingen fortsätter att engagera. Enda smolket i bägaren är att jag var utlokaliserad till annan ort denna gång och inte kunde delta och njuta som ni andra måste gjort. Precis som Rickard säger så känns det som en familj som träffas vid dessa tillfällen och i år känns det lite tomt och tungt att inte varit med. Grattis till organisatörera och alla deltagarna!
Stellan Schroeder Englund
kai
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Inlägg av kai »

Vad roligt att höra att de förändringar vi gjort faktiskt uppfattas som förbättringar och i synnerhet från en person med så gedigen erfarenhet! Det är sånt som får en att orka jobba. :-)

Nu ska vi pusta ut en dag eller två, men sen ska vi räkna ihop och publicera siffror på antalet modeller resp besökare.

Tack alla besökare, deltagare och funktionärer!
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Tack till ni alla för en bra show. Riktigt imponerade måste jag ärligt saga. Hoppas på samma 'All Round Feeling' nästa år också.
Charles King

Inlägg av Michael »

Tackar för en fin utställning.

Platsen för middagen var också mycket bra, god mat och trevlig atmosfär.

H: Michael
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Kan bara instämma! Tack alla för fantastiskt arbete, alltid lika kul! Vi ses 2018! (Plus på AIM, GGG och C4, förstås! :) )
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Jag var iofs själv en av funktionärerna, men jag vill ändå tacka alla andra funktionärer som genomförde arrangemanget, inte minst Kai-Mikael, evenemangsgenaral och Jonas Nyström, huvuddomare. Jonas löste, på ett elegant sätt, problemet att vi egentligen hade alldeles för få domare.

Tack alla.
Uffe
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Jag har varit på många Open och det är alltid toppen arrangemang!
Stort TACK till alla som bidrar till det.

Anders E
Jonas

Inlägg av Jonas »

Jag vill tacka alla som ställde upp som domare!
Årets 08-Open var det både antalet modeller och kvalitén på dom som gjorde det till ett STORT och krävande arbete för alla som dömde, men ni höll humöret uppe så det gick att genomföra.
Tack ska ni ha!
Jonas Nyström
/ Jonas Nyström
Skriv svar