En hård västgöte... Special Hobby's AJ 37 (Färdig, sid 8)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Re: En hård hälsing... Special Hobby's AJS 37

Inlägg av Lars Befring »

Superlim och talk?

Inte lika hårt som rent SL och lättar att slipa
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Här är en bild på ett utblås på en Viggen som står på Aeroseum. Inte den bästa bilden men du kanske har hjälp av den.
Bild
Det finns redan en bra bild på RATen här har du en till. Den är tagen på F-15.
Bild

Anders E
Björn G

Inlägg av Björn G »

Tack för fina bilder. Och tack för tipset om talk. Tror jag har lite babypuder kvar från när barnen var små (annars blir det ytterligare en "udda" produkt att köpa bland hygienartiklarna på ICA - det är inte utan att de undrar över alla tops, nagellacksborttagare, tandpetare, engångssnapsglas och annat som man köper). Definitivt värt ett försök! Ett av problemen med rent superglue är att det är svårt att se, vilket man förhoppningsvis kommer runt!
Niklas
Namn: Niklas Knutzén

Inlägg av Niklas »

Jag har börjat färga superlimmet med vädringspigment, funkar hur bra som helst!
Dock tog jag fel härom dagen, tog järnoxid, eller liknande, istället för den vanliga mörkgrå. Det blev nån skum reaktion där och superlimmet härdade hur fort som helst, så det rekommenderar jag inte! :P
Mvh,
Niklas
IPMS Sydost
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Jag har ett rosa parfymerat babypuder från när jag var yngre som fungerar perfekt =)
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Björn G

Inlägg av Björn G »

Sanningens ögonblick!

Bild

Lika nervöst varje gång! Har man filat och gnuggat tillräckligt, eller har man varit slarvig och försökt ta genvägar...

Testar One Shot primer från Ammo. Verkar funka fantastiskt. Ganska tjock sörja direkt ur sprutan (täcker bra), men efter ett tag jämnade det ut sig och blev väldigt tunt och fint. Ingen hjälp att korrigera små defekter, dock, utan det får göras för hand. En första inspektion visar att de flesta skarvar och slipmärken blivit väl omhändertagna (skrev han stolt). Skall inte måla metallrent, men som jag förstått det är de nya färgerna (Mr Paint) så pass tunna att slipmärken mm riskerar att synas om inte ytan är väl omhändertagen. Tack för tipset beträffande kombon superglue och babypuder! Väldigt mycket lättare än ren superglue!

Men j-klar vad stor hon är! Jag är inte van att jobba med så stora modeller och kände mig till slut tvungen att inhandla en klassisk ostbricka på IKEA för att hantera målningen!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Björn Klassisk ostbricka? That's music in my ears! Behöver du bara brickan så får du gärna skicka ostarna till mig :-) !

Viggen hård? Som de Japanska Kampfiskarna i Planet Sketch säger: Inte hårda - råhårda!

Se mycket lovande ut. Vad gäller svart primer så har jag snöat in på Chaos Black från Games Workshop rakt ur sprayburken. Den går dessutom att polera lätt efter att den härdat.

Hälsningar

Magnus
Knajd

Inlägg av Knajd »

Som danskar säger "fedt"!
Björn G

Inlägg av Björn G »

Äntligen dags för lite färg! Första lagret:
Bild

Valde att vänta med att måla och detaljera hjulbrunnarna till senare, då jag tror det är lättare att maska så.

Testar Mr Paints färger och första intrycket är... WOW! Nu är jag långt ifrån expert, men oj vad tunt man kan måla och ändå få bra täckning!

Delar av lasten:
Bild

Vet inte mycket om japanska kampfiskar, men den är så hård att det gör ont bara titta på den...
Senast redigerad av Björn G den 03 apr 2017, 22:43, redigerad totalt 4 gång.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Det ser väldigt fint ut Björn. Jag har beställt en uppsättning färger för leverans på Open (Luftwaffe och RAF - allt en modellbyggare behöver :-) ) och när jag kollar på närbilden på lasten så ser det väldigt lovande ut! Mycket fin finish!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar