Remove Before Flight
-
Remove Before Flight
Hej!
Hoppas ingen tar illa upp för att jag postar i detta forum. I så fall får ni väl ta bort det.
Är det någon på detta forum som vet om det redan finns någon som tillverkar svartgula remsor av typen Remove Before Flight, som används i Flygvapnet att hänga på pitotrör, vapenhållare och annat som behöver "vimplas". Annars vore det ju något för Maestro Models. Emil Lindberg säger sig tro, utan att hävda att det är en sanning, att dessa svartgula är unika för svenska Flygvapnet. Någon som tror/vet annat?
All info uppskattas.
Mvh
Max
Hoppas ingen tar illa upp för att jag postar i detta forum. I så fall får ni väl ta bort det.
Är det någon på detta forum som vet om det redan finns någon som tillverkar svartgula remsor av typen Remove Before Flight, som används i Flygvapnet att hänga på pitotrör, vapenhållare och annat som behöver "vimplas". Annars vore det ju något för Maestro Models. Emil Lindberg säger sig tro, utan att hävda att det är en sanning, att dessa svartgula är unika för svenska Flygvapnet. Någon som tror/vet annat?
All info uppskattas.
Mvh
Max
-
Re: Remove Before Flight
Hej Max!
Under mina 22 år i flygvapnet, så har jag bara sett de gul/svarta vimplarna i Sverige.
Utomlands, så har jag sett röda vimplar med texten "Remove before flight" samt orange fluorescerande dito.
Jag är inne på Emil´s linje.
Under mina 22 år i flygvapnet, så har jag bara sett de gul/svarta vimplarna i Sverige.
Utomlands, så har jag sett röda vimplar med texten "Remove before flight" samt orange fluorescerande dito.
Jag är inne på Emil´s linje.
Henrik Bergman, Vargön
_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
_______________________________________________________________________________________________________
-
Nja, de är nog unika för svensktillverkade flygplanstyper. I och med export till andra länder kan ju konceptet med svart-gula varningsvimplar, istället för röda sådana, har följt med till köparen. Exempelvis Ungern, Tjeckien, Thailand, Danmark? (J 35), Finland (J 35) och Österrike (J 35).Max Nykvist skrev:Hej!
Emil Lindberg säger sig tro, utan att hävda att det är en sanning, att dessa svartgula är unika för svenska Flygvapnet. Någon som tror/vet annat?
/Emil
Hej
Danske Draken havde standart NATO remove before flight vimpler.
Vh. Jens Dreyer
Danske Draken havde standart NATO remove before flight vimpler.
Vh. Jens Dreyer
-
- Kontakt:
Ja, precis som Björn skriver!! Sådana vill jag se från Maestro! 

-
-
Jo, men de är inte gul/svarta.Varför gå över ån?
Fick uppfattningen att det var det, som Max menade.
Henrik Bergman, Vargön
Eduards är gul/svarta men jag vet inte om ets är rätt material för det där.
-
I följande länk, som jag postade ovan, ser/hittar jag två kit med gul-svarta vimplarHenrik Bergman skrev:Jo, men de är inte gul/svarta.Varför gå över ån?
Fick uppfattningen att det var det, som Max menade.
http://www.eduard.com/store/tag/Remove-Before-Flight/