En liten svensk beredskapsarmé i 1/100

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Fredrik_B

Re: En liten svensk beredskapsarmé i 1/100

Inlägg av Fredrik_B »

Arbetet fortgår. Först är alla gubbarna monterade på pinnar för målning

Bild

Efter målning så är läget så här

Bild

Nästa steg är att fixa till naturen på baserna.. ska försöka fånga den svenska känslan. Det ska bli någon form av Fjäll/värmlänsk skogsterräng.
Ursäkta de dåliga bilderna. När naturen är på plats ska jag fota dem förbandsvis, då kommer det bli bättre bilder.

/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Fick helt plötsligt en jurnalfilmsspeakerröst i huvudet...det ser jättefint ut. Snart vid målsnöret!
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Beundransvärt och välgjort //Lennart
Fredrik_B

Inlägg av Fredrik_B »

Då har jag nog knäckt nöten för hur basarna ska byggas till gubbarna.
Det ska som sagt vara värmlandsskog med vit/grönmossa, små björkar, mossiga stenar och blåbärs/lingonris. Jag ska försöka få till en liten gran eller två också.

Bild

Bild

/Fredrik B
Fastän det är väldigt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den som nästan är ännu bättre. - Nalle Puh
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Snyggt! Och de där ska användas som spelpjäser framöver?
Stellan Schroeder Englund
Fredrik_B

Inlägg av Fredrik_B »

Jag tilltalas av den känsla som uppstår när förbandkänslan infinner sig. Allt beror ju på skalan. När jag bygger i 1/35 så finns orken till en modell av en typ, möjligen kan olika modeller föras samman för att skapa helhetstänkande men det är svårt att motivera mig till att bygga flera av samma typ då det tar så lång tid. När skalan minskar så minskar byggtiden och flera liknande enheter kan skapas. 1/72 - 1/100 möjliggör pluton eller kompaniförband, går man ned till 1/256 så är bataljon ett realistiskt mål.
Spela har jag inte gjort, det har inte funnits tid eller motivation. Men det kan nog vara kul. Försiktighet gäller dock för mina saker kan vara något ömtåliga ibland. :)

/Fredrik b
Skriv svar