På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Varför inte hylla Heller med en "Heller SIG" till kommande 08 Open för att fira en 60-åring! https://en.m.wikipedia.org/wiki/Heller_SA
Finns säkert "någon" därute som känner sig manad och kan styra upp det hela...
Det verkar som om Heller gjorde en större satsning på den nordiska marknaden efter ett tag. Jag har ett par bygginstruktioner där den svenska märkningsritningen är tryckt på baksidan.
I början var väl det endast bifogat med originalmodellen. Kommer ihåg den inplastade lappen med den röda texten som berättade att den innehöll svenska dekaler.
Har ju byggt några av dessa bl.a Ju52 och Dragon Rapide. Ångrar ibland att jag inte skaffade resten också.
Senast redigerad av Björn B den 16 apr 2019, 15:41, redigerad totalt 1 gånger.
Jag gillar som sagt Heller och har nu i princip en komplett samling av dom franska kärrorna i gamla kartonger iaf (bortsett från Jet kärror o Airliners). En del i lite udda skalor som Arc en Ciel,Super Broussard och Spad.
Dom flesta dyker fortfarande upp till hyfsade priser, ett undantag är dock Arc en Ciel som är riktigt svår att få tag på och kostar en del.
Annat svenskt från Heller var ju en Scania 111. Det fanns Volvolastbilar i utbudet också. Volvo N10 i Cliclac serien och F12 i Bobkit serien
Kom inte Super Puman i svensk märkning också.
Björn B skrev:Annat svenskt från Heller var ju en Scania 111. Det fanns Volvolastbilar i utbudet också. Volvo N10 i Cliclac serien och F12 i Bobkit serien
Kom inte Super Puman i svensk märkning också.
En Scania 111? Du tänker inte på deras LB 141 då? En 111 hade varit trevligt...
/André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).