Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.
-
Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.
Tack Pål, Lennart och Micke!
Hon kommer att ställas ut på OPEN.
Vi ses då.
Uffe
Hon kommer att ställas ut på OPEN.
Vi ses då.
Uffe
-
- Kontakt:
Jösses i kubik! Helt fantastiskt hantverk! Det här är verkligen modellbygge i yppersta toppklass!
-
Uffe, du har gjort det igen! Jag var grymt impad av din He 177 som du rappt byggde ihop på kort tid men detta slår allt! Här har du skiktlimmat grovt utskurna "skrovskivor", format skrovet, karvat fram en massa stora och små detaljer och sedan målat fartyger sagolikt fint. Du har gått från ritning till färdig modell på inte ens ett halvår! Jag fattar inte hur du varken hinner eller orkar, hatten av för dig Uffe!
/Rickard
/Rickard
-
- Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Jag hade varit imponerad om det var en injektionsgjuten byggsats. Men nu är ju varenda liten pryttel scratchad! Det är bara att falla på knä och buga.
Mikael
Mikael
-
Tack Björn och Mikael
För övrigt har jag glädjen att kunna meddela, att Amiralitetet låtit kungöra min befordran till Fåtöljamiral över de Tolv Haven. Jag har väntat länge på denna befordran och misstänker dröjsmålet beror på att jag på något sätt kommit i onåd. Därför är det extra glädjande att detta bevis på erkänsla nu äntligen kommit.
Uffe
Under den första halvan av bygget gick det på ren inspiration och bygglädje. Det var helt enkelt superkul att göra något nytt och att göra mig oberoende av byggsatstillverkarna. Slutfasen, att tillverka en massa småprylar, var seg. Tidvis byggde jag på ren vilja, tidvis blev inget gjort alls. De allra sista byggdagarna var det kul igen, när jag kunde ana slutresultatet.Rickard Malmborg skrev: Här har du skiktlimmat grovt utskurna "skrovskivor", format skrovet, karvat fram en massa stora och små detaljer och sedan målat fartyger sagolikt fint. Du har gått från ritning till färdig modell på inte ens ett halvår! Jag fattar inte hur du varken hinner eller orkar, hatten av för dig Uffe!
/Rickard
För övrigt har jag glädjen att kunna meddela, att Amiralitetet låtit kungöra min befordran till Fåtöljamiral över de Tolv Haven. Jag har väntat länge på denna befordran och misstänker dröjsmålet beror på att jag på något sätt kommit i onåd. Därför är det extra glädjande att detta bevis på erkänsla nu äntligen kommit.
Uffe
Förbluffande resultat. Svårt att tro att detta är ditt första scratchande. Jag får slå huvudet i väggen och buga.
Du kan lita på att jag kommer kolla in den där på Open. UNDERBART!
Du kan lita på att jag kommer kolla in den där på Open. UNDERBART!
Jaa....vad ska man säga? Jag är grymt imponerad av dina fartyg och denna dam måste vara glasyren på kakan.
När man sett hur yttepyttigt det du bygger är kan man bara gratulera till ännu ett väl utfört arbete.
/Niclas
När man sett hur yttepyttigt det du bygger är kan man bara gratulera till ännu ett väl utfört arbete.
/Niclas
-
Instämmer i hyllningskören. Detta är ett makalöst bygge, från början till start!
Gratulerar, Fåtöljamiral Lundberg! En ytterst välförtjänt befordran.Ulf Lundberg skrev: För övrigt har jag glädjen att kunna meddela, att Amiralitetet låtit kungöra min befordran till Fåtöljamiral över de Tolv Haven. Jag har väntat länge på denna befordran och misstänker dröjsmålet beror på att jag på något sätt kommit i onåd. Därför är det extra glädjande att detta bevis på erkänsla nu äntligen kommit.
Grattis till befordran !
Preciserar Amiralitetet vilka de 12 haven äro ?
God fortsatt fåtöljseglats önskar
/Olle
(okunnig landkrabba)
/Olle
(okunnig landkrabba)
-
Självklart!olindau skrev:Grattis till befordran !
/Olle
(okunnig landkrabba)
Atlanten, Stilla Havet, Indiska Oceanen, Norra Ishavet, Södra Ishavet, Medelhavet, Svarta Havet, Kaspiska Havet, Östersjön, Karibiska Havet, Trälhavet och Bollhavet.
Ulf Lundberg
Chef Informationsavdelningen