Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.
Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.
Det var ett jäkla imponerande arbete det där, Uffe! Jag kan bara hålla med Stellan om att det förmodligen är det snyggaste bygge du gjort, åtminstone av de jag sett.
/Gabriel
/Gabriel
-
Imponerande!
Jag gillar dina byggen och har börjat lite smått med fartyg... Hobbyboss modell av den franska ubåten Surcouf i 1/350.
Ser fram emot din kryssare av Condottieri-klass (var tvungen att googla namnet, väldigt snyggt fartyg!).
Jag gillar dina byggen och har börjat lite smått med fartyg... Hobbyboss modell av den franska ubåten Surcouf i 1/350.
Ser fram emot din kryssare av Condottieri-klass (var tvungen att googla namnet, väldigt snyggt fartyg!).
Imponerande bygge Uffe, otroligt snygga detaljer i den skalan.
/N-U
/N-U
-
Tack Gabriel, Erik, NUJ och Per.
Uffe
Tack Stellan. Finaste vet jag inte, men visuellt intressantast kanske. Spintkammo, polkagrisrandigt fördäck, grön bottenfärg, gulröda livflottar och mycket spel med urblekta färger, gör att hon sticker ut. Hon ser döläcker ut när hon står bredvid mina andra italienska fartyg. Bilder kommer.Stellan skrev:Duktigt, Ulf. Riktigt mästerligt utfört. Fin julklapp till dig själv. Förutom scratchandet undrar jag om inte denna är också den finaste och visuellast mest intressanta du åstadkommit.
Uffe
-
Tack Erik. Lycka till med Surcouf. Knäpp båt. Typisk för mellankrigstidens vilsenhet kring hur ubåtar borde se ut och användas.Erik Liljegren skrev:Imponerande!
Hur är byggsatsen? Är det månne Hellers gamla i 1:400 som de skalat upp?
Uffe
-
Hej Uffe
Tack och bock för lektionerna i denna tråd. Att skåda färdigt resultat på skärmen, i jämförelse med minnesbilderna på näthinnan från besöket på plats. Gör att jag längtar än mer till 08 Open än mer och möjligheten att få skåda skönheten irl
Tack och bock för lektionerna i denna tråd. Att skåda färdigt resultat på skärmen, i jämförelse med minnesbilderna på näthinnan från besöket på plats. Gör att jag längtar än mer till 08 Open än mer och möjligheten att få skåda skönheten irl

-
Tack. Det är en fin byggsats, bra mycket färre delar än de pansarmodeller jag är van vid. Jag har detaljerat den lite men jag misstänker att man kan göra mer. Passformen är riktigt bra och etsdelarna är inte alltför svåra att använda. Om det är Hellers gamla modell i grunden vet jag faktiskt inte.Ulf Lundberg skrev: Tack Erik. Lycka till med Surcouf. Knäpp båt. Typisk för mellankrigstidens vilsenhet kring hur ubåtar borde se ut och användas.
Uffe
Jag har gjort lite nätresearch på den och det är ju en lite udda fartygsmodell, ja. Av allt att döma sänktes den av misstag av amerikanskt flyg...
-
- Namn: Lennart Alvhult
Fantastiskt genomfört modellbygge, och ett strålande resultat. Grattis //Lennart
Sållar mig till hyllningskören! Riktigt snyggt jobbat Uffe.. Den blev hur snygg som helst 
Ta hand om dig nu där nere i Berlin och ha en riktigt God Jul och Gott Nytt!
Mvh Micke

Ta hand om dig nu där nere i Berlin och ha en riktigt God Jul och Gott Nytt!
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
-
Låter inte som det är Hellers gamla byggsats.Erik Liljegren skrev:Tack. Det är en fin byggsats, bra mycket färre delar än de pansarmodeller jag är van vid. Jag har detaljerat den lite men jag misstänker att man kan göra mer. Passformen är riktigt bra och etsdelarna är inte alltför svåra att använda. Om det är Hellers gamla modell i grunden vet jag faktiskt inte.Ulf Lundberg skrev: Tack Erik. Lycka till med Surcouf. Knäpp båt. Typisk för mellankrigstidens vilsenhet kring hur ubåtar borde se ut och användas.
Uffe
Jag har gjort lite nätresearch på den och det är ju en lite udda fartygsmodell, ja. Av allt att döma sänktes den av misstag av amerikanskt flyg...
Man kan alltid detaljera en modell mer. Grejen är snarare att känna sina begränsningar och inte lägga ribban så högt att man aldrig blir klar.
Lycka till med bygget!
Uffe