Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.
Re: Regia Navale Saetta. Grundmålad. Sid 15.
Möjligtvis är det så att du ser det du kallar små missar tydligare än oss andra. Helt öertygad om att det kommer se väldigt krispigt och propert ut för oss övriga dödliga.
Stellan Schroeder Englund
-
Re: Regia Navale Saetta. Grundmålad. Sid 15.
Questo gli piccoli puffrini. Det är köksitalienska och betyder: Här är se små puffrorna.
Puffra betyder puffra på köksitalienska. Praktiskt att det råkar vara samma ord i båda språken.... Puffrino är diminutivform av puffra. Puffrini är diminutiv pluralis*
Här är de senaste dagarnas arbete.

Jag har gått och gruvat mig i en vecka för att bygga dem, men närjag äntligen satte mig ner och gjorde det gick det riktigt bra.
Det är något typiskt mänskligt med det där...

En scratchad 20 mm puffra. Plasticstrip, 0,2 mm gitarrsträng och koppartråd.

37 mm puffra. Kommer från trumpetarns Roma. Eldrör från Master Models och sitsar från resevdelslådan för fotoets.

20 mm dubbelpuffra. Resin och svarvade eldrör från Niko Model.
Nu väntar tillverkning av kabelrullar och propellrar.
På återseende,
Uffe
*Det verkar som jag pluggat lite för mycket språk de senaste åren.....
Puffra betyder puffra på köksitalienska. Praktiskt att det råkar vara samma ord i båda språken.... Puffrino är diminutivform av puffra. Puffrini är diminutiv pluralis*
Här är de senaste dagarnas arbete.

Jag har gått och gruvat mig i en vecka för att bygga dem, men närjag äntligen satte mig ner och gjorde det gick det riktigt bra.
Det är något typiskt mänskligt med det där...

En scratchad 20 mm puffra. Plasticstrip, 0,2 mm gitarrsträng och koppartråd.

37 mm puffra. Kommer från trumpetarns Roma. Eldrör från Master Models och sitsar från resevdelslådan för fotoets.

20 mm dubbelpuffra. Resin och svarvade eldrör från Niko Model.
Nu väntar tillverkning av kabelrullar och propellrar.
På återseende,
Uffe
*Det verkar som jag pluggat lite för mycket språk de senaste åren.....
Re: Regia Navale Saetta. Questo gli piccoli puffrini. Sid 18.
Gruva sig verkar vara mänskligt, frågan är om inte la piccolini puffratore i masseffekt dock är molto suprihumanitore. Om dina krockodilklämmor är lika små som mina så är de där byggnationerna ypperligt små. Hoppas du har dokumenterat ditt bygge ordentligt för du kommer kunna skriva din bok nu utan problem.
Tack för grammatiklektionen. ☺!
20 mm bössorna var lagom stora...
Hälsningar Magnus
20 mm bössorna var lagom stora...
Hälsningar Magnus
-
Igår kväll och idag har jag tillverkat propellrar och ankare och glott på ritningen.
Det börjar långsamt gå upp för mig, att det inte återstår några fler smådelar att tillverka.
Småprylsrejset är över. Nu återstår att grunda och måla de här prylarna och sedan montera dem och en del annat smått.
Lite riggtrådar och lite finputsning av målningen och sen är det klart.

Andra och sista småprylsrejset.

Gårdagens och dagens jobb. Två propellrar och två ankare.
På återseende,
Uffe
Det börjar långsamt gå upp för mig, att det inte återstår några fler smådelar att tillverka.
Småprylsrejset är över. Nu återstår att grunda och måla de här prylarna och sedan montera dem och en del annat smått.
Lite riggtrådar och lite finputsning av målningen och sen är det klart.

Andra och sista småprylsrejset.

Gårdagens och dagens jobb. Två propellrar och två ankare.
På återseende,
Uffe
Re: Regia Navale Saetta.Andra småprylsrejset. Sid 18.
Fantastiskt!
Håller just på att avsluta en bok om sjökriget 1914-1918 men den här är av något senare datum misstänker jag.
/M
Håller just på att avsluta en bok om sjökriget 1914-1918 men den här är av något senare datum misstänker jag.
/M
-
Riktigt, riktigt bra! Jag såg direkt att det var 20mm Breda-kanoner.
-
Så blev hon äntligen klar. Det satt hårt inne och slutfasen var seg, men igår kväll blev hon klar.
Mitt första scratchbygge. Håll till godo.

Nu blir det paus från modellbygge ett tag. Tänker snickra lite i skala 1:1. Sen kanske några enkla byggsatser som omväxling.
Därefter väntar Regia Navale incrocciatore leggere Emanuele Filiberto Duca d'Aosta. Ritningar ligger i datorn.
På återseende,
Uffe
Mitt första scratchbygge. Håll till godo.

Nu blir det paus från modellbygge ett tag. Tänker snickra lite i skala 1:1. Sen kanske några enkla byggsatser som omväxling.
Därefter väntar Regia Navale incrocciatore leggere Emanuele Filiberto Duca d'Aosta. Ritningar ligger i datorn.
På återseende,
Uffe
Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.
Makalöst imponerande och inspirerande bygge som alltid.
Per Vildarve. Gotland
Re: Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.
Duktigt, Ulf. Riktigt mästerligt utfört. Fin julklapp till dig själv. Förutom scratchandet undrar jag om inte denna är också den finaste och visuellast mest intressanta du åstadkommit.