Vädringshäftet - KLART FÖR NEDLADDNING!
Re: Ännu ett sätt att minska sin sysslolöshet...
Visst har du haft en liten skrift innan för nedladdning? Jag tror jag har den på hårddisken hemma.
Om du nu gör den här och det känns bra, varför inte höra med Osprey (till exempel) om de vill ge ut den? Med tanke på att de tidigare gett ut extremt smala böcker om hur man bygger modeller av en specifik förebild så borde den här vara intressantare för dem. Dessutom har jag aldrig sett något liknande i tryck om denna väldigt trevliga skala!
Till slut: med mycket bilder på dina byggen så lär den här få en dregelfaktor som inte går av för hackor!
Hälsningar
Magnus
Om du nu gör den här och det känns bra, varför inte höra med Osprey (till exempel) om de vill ge ut den? Med tanke på att de tidigare gett ut extremt smala böcker om hur man bygger modeller av en specifik förebild så borde den här vara intressantare för dem. Dessutom har jag aldrig sett något liknande i tryck om denna väldigt trevliga skala!
Till slut: med mycket bilder på dina byggen så lär den här få en dregelfaktor som inte går av för hackor!
Hälsningar
Magnus
-
Jo det stämmer Magnus. Kände dock att det var dags för en uppdatering eftersom man lär sig nya saker hela tiden.
mvh
S-Å
mvh
S-Å
Fantastiskt initiativ, S-Å, jätteglad att se detta och jag vill absolut ha!
Detta kan ju leda till storverk i stil med Shep Paine's böcker, det är absolut ingen omöjlighet - skulle kunna tänka mig att det finns en del chief editors and publishers som kommer att höja ögonbrynen när du släpper loss denna pdf.
Detta kan ju leda till storverk i stil med Shep Paine's böcker, det är absolut ingen omöjlighet - skulle kunna tänka mig att det finns en del chief editors and publishers som kommer att höja ögonbrynen när du släpper loss denna pdf.

"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
-
Hehe tror inte det Sven, 1/72 är för udda för att det ska bli riktigt intressant för dom. Dessutom så blir det kanske bara runt 20 sidor eller så vilket diskvalificerar den till att bli en bok. Kan nog inte svamla i 60 sidor till om detta ämne 
S-Å

S-Å
Man skall aldrig säga aldrig. 1/72 är inte så "udda" nu som det kanske var för några år sedan, inte minst pga dina mästerverk som världen ha fått ta del av.
Det som du gör i ditt skapande är dessutom tillämpbart i 1/35 i mångt och mycket, så där tror jag inte det skall vara några hinder. Slår du ihop byggande, målning, vädring, dioramabygge, figurskuptering osv, så lär du lätt fylla en bok. Om inte så kan ju du och Alex Clark skriva en bok tillsammans..
Det som du gör i ditt skapande är dessutom tillämpbart i 1/35 i mångt och mycket, så där tror jag inte det skall vara några hinder. Slår du ihop byggande, målning, vädring, dioramabygge, figurskuptering osv, så lär du lätt fylla en bok. Om inte så kan ju du och Alex Clark skriva en bok tillsammans..

"Svenne-Kongo"
-
Det är ju sant men att släppa in mig i samma publikation som Alex Clark vore likvärdigt med att släppa in en guppy i en skål med hajar 
S-Å

S-Å
Hej S-Å,
mycket bra! Det saknas ordentligt material kring småskaligt byggande och framförallt vädrande. Jag ser framför mig en kombination där Ulf Lundberg beskriver fartyg i mikroskala och du i pansar. Sweet!
Jonas
mycket bra! Det saknas ordentligt material kring småskaligt byggande och framförallt vädrande. Jag ser framför mig en kombination där Ulf Lundberg beskriver fartyg i mikroskala och du i pansar. Sweet!
Jonas
-
Det är bara att köra igång 
S-Å

S-Å
-
- Kontakt:
Riktigt nice! Ser jag verkligen fram emot! 

Blogg: http://modelhobby.eu
En lysande idé! Med tanke på vilken renässans småskalorna - 1/72, 1/76, men även 1/44 - har fått så ligger en kunnig och inspirerande byggarbok helt rätt i tiden. Ser fram emot den, i vilket format den än kommer ut.
/Tony
/Tony