Regia Navale Saetta. Äntligen klar! Sid 18.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Re: Regia Navale Saetta. Rapport från dimman.Tillverkning av livflottar. Sid 13.

Inlägg av Lerxzt »

Jösses Uffe.. Pilligt och påhittiga lösningar..Snyggt!! Är mäkta imponerad :)
och visst är du flitig.. Räknar med att se lite färg inom kort!

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Stellan
Kontakt:

Re: Regia Navale Saetta. Rapport från dimman.Tillverkning av livflottar. Sid 13.

Inlägg av Stellan »

Du bist totalknasig! Ser riktigt bra ut det där. Spännande att se paddlarna i mikroskopisk storlek framöver. Undrade stilla för mig själv om du var livs levande i BErlin eller vad du håller på med. Kul att se ett livstecken.
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Mycket mycket fina, dina små gummibåtar" smart lösning på konstruktionen också//Lennart
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Jag älskar hur krispiga de små flottarna blev. Suveränt scratchbyggande!
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Läckert som alltid, Ulf! Smarta lösningar som alltid, gillas skarpt.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Tack alla!
Idag deklarerade jag småprylsrejset för avslutat. Det finns iofs mer småprylar att tillverka, men jag tar de efter målning. Nu pallar jag inte med mer småprylar på ett tag.

Här är byggets nuvarande status.

Bild

Luftintag och ventilatorer.

Bild
Ammunitionslådor, dävertar, flottar, ventilatorer, nakterhus, pejlinstrument, halkip, winchar och spel, rörledningar osv.....

Bild

Diverse detaljer av tråd och PE.

Bild

Fartyget och småprylarna. Modellen påminner mig om de modeller av ben, som franska sjömän i krigsfångenskap i Storbritannien tillverkade för att fördriva tiden och få en liten inkomst.

Imorgon blir det primning.
På återseende,
Uffe
Stellan
Kontakt:

Re: Regia Navale Saetta. Ut ur dimman. Klart skepp för primning! Sid 14.

Inlägg av Stellan »

Hmm, det känns som att du håller på att lämna en epok bakom dig för att träda in i något nytt i och med detta bygge. Mästerligt.
Stellan Schroeder Englund
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Jag var tvungen att ta fram min egen linjal för att förstå hur smått det är. Så himla många småpryttlar och allt är scratchat. Imponerande!

/Mikael
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Stellan skrev:Hmm, det känns som att du håller på att lämna en epok bakom dig för att träda in i något nytt i och med detta bygge.
Helt klart är jag på väg någonstans. Jag kommer nog att bygga en och annan byggsats ibland, men det känns som scratchbygge är den nya tyngpunkten.

Mikael dBW skrev:Jag var tvungen att ta fram min egen linjal för att förstå hur smått det är. Så himla många småpryttlar och allt är scratchat.
Ja, det är riktigt smått. En veckas tillverkning av småprylar fyller inte ens en tändsticksask. Det som förut var att skrapa bort lite gjutskägg från gjutna smådelar, har nu blivit att tillverka eget av plast och metall. Det är fasligt svårt att få till enhetliga dimensioner, när man ska tillverka flera ex av samma detalj. Det handlar om övning och rutin och jag känner att jag ännu bara är i början av läroprocessen.

Uffe
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Ja vilket makalöst piller-arbete, Ulf. Helt fantastiskt!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Skriv svar