Feedback välkommen, både positiv och konstruktiv.

Tack ska du ha Micke, jag får kolla pipan, tack för påpekandet!Lerxzt skrev:Mycket fina Björn.. Caunter färgerna på Matildan är super.. Men är inte pipan lite sned?? Kanske bara är vinkeln och mina ögon som spelar ett spratt.
Angående Whippet så säger jag som Devo: "Whippet, whippet good"
Mvh Micke
Tackar! Se till att ta dig ur dina andra träsk och kom tillbaka till pansar! Allt är förlåtet!Mikael dBW skrev:Ujujuj. Ruskigt snygga, Björn!
/Mikael
Tack ska du ha sven, det kan hända att det duttas lite damm på båda två... Men luckor öppna? In your dreams!SvenYoung skrev:Otroligt fina modeller båda två, Björn.
Matildan hör till en av mina favoritfordon, och du har gjort Caunter-kammot fantastiskt fint. Som vanligt är din chippning helt suverän också. Lite lite mer ljust damm på den hade kanske inte suttit helt fel (med tanke på att det är en ökenvagn du har byggt), men inget som stör på nå't vis. Less is more!
Whippeten är också jättefin, och jag gillar att du inte har fallit för frestelsen att göra den grön som så många andra byggare har gjort. Jag tror bestämt (men jag kan ha fel) att dessa skulle vara bruna precis som du har målat den, och att de gröna nyanserna man ofta ser inte är korrekta. Men, det kan ju diskuteras i åratal, det där med "korrekta" färger
Där igen hade jag gärna sett lite mer damm och smuts speciellt på de horisontala plåtytorna som pricken över i't, men återigen inget som stör.
Skall bli jättekul att se dem i helgen!
PS Till nästa bygge utmanar jag dig att bygga ett fordon med öppna luckor!
tack Gabriel, 1/72?? Tänk på att jag är så gammal att mina ögon inte klarar av så små saker!Gabriel skrev:Riktigt fina fordon du fått till, Björn! Jag kan bara hålla med de andra om caunter-kamouflaget, väldigt snyggt.
Däremot är ju skalan helt fel, 1/72 vore mycket bättre... Men, men, man kan inte ha allt.![]()
/Gabriel
Whippet lär ha förekommit i grönt, medan de större bestarna Mk IV-V inte blev gröna förrän efter kriget. Det är åtminstone så jag förstått saken.SvenYoung skrev: Whippeten är också jättefin, och jag gillar att du inte har fallit för frestelsen att göra den grön som så många andra byggare har gjort. Jag tror bestämt (men jag kan ha fel) att dessa skulle vara bruna precis som du har målat den, och att de gröna nyanserna man ofta ser inte är korrekta.