Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
När Bounderlimmet i hjulbrunnarna har torkat så vände vi på steken och såg att resultatet blev helt ok,skarvfritt.
Stolen får vi en bild till på.
Vindrutans kant mot piloten behövdes fixas till lite och även insidan på vindrutan behövdes lika mycket kärlek. Den är rätt detaljfattig, vilket jag finner de flesta i 1/32 från Trumpeter är. Skalan är så stor att det behövs detaljer.
Ramen är grovt tillyxad.
Monterad i vindrutan. Torrpassad med cockpit för att se om det funkar!.
Den här kan jag snegla på för att detaljera upp mina småfåglar ! En helt annan nivå på detaljeringen här än i mina små Airfixar, de är helt nakna i cockpit! Som väl är så blir titthålet in väldigt litet med stängd huv i 1/72...
Äsch, Magnus. Du fixar väl att köra samma nivå i dina 72:or? 72, 32... Vad är skillnaden egentligen? Speciellt de där mojängerna på insidan av huvramen räknar jag kallt med att du fixar.
Och som alltid, Henrik: Snyggt som attan! Instrumentpanelen skulle lika gärna kunna vara från en i 1/1! Bra referens om jag någonsin får tummen ur och bygger min Airfix-fyrtioåtta.
Tack Uffe!
Jag har funderat på det här med detaljering. Jag kände att jag fick gå hela vägen och detaljera den tomma huven också. Det blev bättre. Jag ska även mattlacka huven en del. Provade även att torrpassa allt. Det verkar funka!
Hallå!
Nästan direkt efter C-4 så återupptog jag mitt Lightingbygge. Inspirationen är på topp. Jag började med att få till vingarna mot kroppen. Enligt ritningen ska man montera vingarna nästan vid sista momentet. Men jag ser att det kommer bli en del bök att få det snyggt i så fall. Jag tar en egen väg istället. Jag märkte tidigt att vingarna är lite krökta längst in. Eller om det är kroppen, det är lite svårt att se. Jag borrade 2 hål i vingfästet och förde igenom stålstavar så vingarna pressades in mot kroppen. Sen var det bara fixera och limma..Voila!! skarvfritt!!!!
Efter att limmet torkat ordetligt så svetsade jag resincockpiten i kroppen och limmade fast halvorna. Nu börjar det likna en Lightning!
Nosen är provmonterad och den verkar funka ihop med resten.