F.2A-modellen är ett Airfix "starter kit" med färg och penslar och ett något begränsat dekalark (en grön RAFG-maskin). Inte för att det är något problem, jag har bättre färg och penslar i verkstaden och fler Lightning-dekaler än jag någonsin kan hoppas förbruka...

F.6:an är samma byggsats men med en extra sprue för tankarna (ovanpå vingarna), kroppstank med beväpning ("kroppstank med beväpning", måste vara själva definitionen på begreppet "olycksbådande") samt Red Top-robotar.
Hunnit börja lite, bland annat har jag målat upp ett par Barracuda-stolar:

Hur sköna som helst att måla och lyfter modellen (förhoppningsvis) även med stängd huv.

De här meckade jag en del med, det slutade med att jag limmade ihop intagshalvorna för att få ett "rör", sedan sågade jag av dem på tvären en bit bak för att kunna slipa den invändiga skarven utan att krocka med radomen som sedan monterade in och "sandwichades" mellan halvorna.

Kroppshalvor ja, de passar inte sådär superklockrent! Även om modellen är fin så är det (återigen) en bit kvar till Tamiya-passform och Hasegawa-ytdetaljering!

Och så till slut en bild med limmade vingar. Inte här heller passar det jättebra, framförallt så är det olika på vänster och höger sida men exakt lika mellan de båda modellerna vilket pekar på att det inte är BARA jag som är klantig... Grunnade på att måla vingarna för sig men bestämde mig till slut för att montera färdigt innan målning. Vilket nog är vettigt!
Hälsningar
Magnus