Lindberg Century Coronado

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Lindberg Century Coronado

Inlägg av Mikael dBW »

Jag såg att Round2 släpper en nyutgåva av Lindbergs båt, Century Coronado.

http://round2corp.com/wp-content/upload ... ronado.jpg

Min bror hade en vacuumformad sådan i större skala, som var gjord för att köras med elmotor. Nostalgisk som jag är så blir jag ju sugen på att köpa Lindbergaren. Men hur bra är en 55 år gammal byggsats? Lite nätsurfande visar att det är en gammal Palmerbyggsats och det borgar inte för någon högre kvalitet.

Stefan Svensson, du brukar ha koll och erfarenhet av Palmer och Lindberg. Kan du säga något om den här byggsatsen? Förlåt vitsen men är det att kasta pengar i sjön?

/Mikael
Stefan S

Re: Lindberg Century Coronado

Inlägg av Stefan S »

Ser ju betydligt bättre ut en de flesta av Palmers bilar så kör på :D . Många byggare borde bygga sådana här gamla godingar så skulle dom uppskatta dagens högklassiga byggsatser bättre 8-)

Ser att man kommer med en till båtbyggsats, en gammal Hawk byggsats

http://www.collectormodel.com/round2-mo ... iser-boat/

Bild

Stefan
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Jag bygger ju en hel del "gammalt skit" men inte uppskattar jag dom nya överdetaljerade modellerna bättre för det :). Däremot undrar jag ibland varför jag håller på med en gammal byggsats med illapassande delar.
Stefan S

Inlägg av Stefan S »

Införskaffade ett ex av Virago igår på B.U.C.K. Skall nog gå att få ordning på. Skrovet är i 4 delar men för att vara en fd Palmerbyggsats ser den bra ut. En del gjutskägg, utmaningen är väl att få till krombågen över överbyggnaden. Och att limma fast celuoidrutorna i fönsterbågarna.

Stefan
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Stefan S skrev:Införskaffade ett ex av Virago igår på B.U.C.K. Skall nog gå att få ordning på. Skrovet är i 4 delar men för att vara en fd Palmerbyggsats ser den bra ut. En del gjutskägg, utmaningen är väl att få till krombågen över överbyggnaden. Och att limma fast celuoidrutorna i fönsterbågarna.

Stefan
Jag tror jag gör det lätt för mig och avvaktar ditt bygge. Det verkar inte vara en räkmacka att få ihop den, så jag håller tummarna för att det går bra för dig. Lägg gärna ut bilder. Ser de tillräckligt lockande ut så kanske jag också springer ut och köper en.

/Mikael
Skriv svar