Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag ser verkligen fram emot att se bilder på Landrovern, Micke, ett av mina favoritfordon och det skall bli jätteroligt att se det jobb du lägger ner på bilen.
Ingen brådska, ta den tid du behöver, men när du lägger upp bilder på den så hänger jag på låset
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lite ets har kommit på.. tar det lugnt och försöker ta mig an Landrovern lite "område för område".. Det är mycket pryttlar som skall till, och om
man tittar på referensbilder är det eoner av bultar,sladdar mm. Kommer försöka få med en del men skall inte förta mig
Får väl se hur det artar sig..
Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Har en undran dock, och kanske någon vet. På en del referensbilder finns det är tvärgående metallkonstuktion bak där saker fästs (ryggsäckar, vattenflaskor mm.). På en del (som tex Tamiyas modell) saknas denna helt, och även på många referensbilder.. Är detta något som fanns normalt?? En mer "modern" konstruktion?
Se bild nedan!
Mvh Micke
Jag tycker mig ha läst någonstans att den där ramen bakpå för att fästa packningar osv i fanns på många av dessa bilar. Tycker dessutom den är en mycket logisk grej att ha med, och kommer dessutom att se bra ut på modellen med en fast punkt för fasthållningen av packning. Jag kommer definitivt att lägga till denna på min Pink Panther.
Kanske inte det absolut säkraste svaret du kunde få, någon annan kanske har bättre koll
Notera att de mer kantiga lådorna på skärmarna var de fabriksmonterade versionerna som kom lite senare (fanns dock i Oman som jag förstår det, så det är ok att använda dem tror jag). De tidigare varianterna var rundare i formen (monterade av fältverkstäderna).
Denna har du säkert sett också, en trevlig video (de flesta bilarna i denna är av den gamla varianten):
Tackar för svaret... Det blir till att fixa en ram... Har fortsatt lite lätt med att dra några kablar, satt dit några bulthuvuden samt fixat det lilla locket med kedja som jag antar är skydd för startnyckeln.. Lite i taget.. Förövrigt kom min flickvän in i Hobbyrummet och tittade.. Fick frågan "Vad bygger du nu? Barbie jeepen??" Referensramarna äro olika
Mvh Micke