Brougham

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Re: Brougham

Inlägg av Lennart 12 »

Joakim Hultman skrev:Fantastiskt fint bygge. I synnerhet de nätta små detaljerna.

Tack så mycket Joakim :) //Lennart
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tusen tack Holst, problemlösning är en del av nöjet tycker jag.
Här hemma spelas blues , Tchjajkovski, och så drämmer jag på med Garry Owen " emellanåt , när jag bygger :)
Nu är det hjul igen !
//Lennart
Bild
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Som sagt: Underbart kul att följa denna tråd.
Det ser kanonbra ut.
Uffe
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack så mycket Ulf , kul att du uppskattar bygget, trots att det saknar torpeder :) Kul med fungerande fjädring .Det här har gått fort, dags att börja måla . Lennart
Bild
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Jo, det här har verkligen gått undan, Lennart, imponerande takt du har på ditt scratchbyggande, och det är bara att upprepa igen: fantastiskt fint arbete!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Tack än en gång Sven , tyvärr så saknar den växellåda :)
Men jag tror den skulle passa med medar //Lennart
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt!
Varifrån kommer hjulen?
Uffe
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Framhjulen kommer från min ångspruta jag byggde för ca 10 år sedan. Bakhjulen från skrotlådan. Tror det är ett tyskt fältkök. Har köpt lite sådant där för att få tag på hästar bl.a . Hittade inga smäckrare hjul ute på nätet, men har sett att det var stor variation på dem på riktiga vagnar.
Några bilder på min stympade ångspruta, och så en av det vackraste karosser som byggts i mitt tycke. En bröllopsvagn, linjerna är helt fantastiska.
Ångsprutan skall lagas, jag har nya hjul till den.
Tack igen Ulf :) //Lennart
Bild
Bild
Bild
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Lite färg piggar alltid upp ! Ändrade färgsättning från vad jag ursprungligen tänkt mig . Hjulen skall putsas och slipas en del. Och så målas gula , med svart metalliskt på slitbanan. Det tidiga vagnarna saknade broms , (man drog i tyglarna helt enkelt), så jag slipper börja böka med broms stag och liknande. Dynan skall målas, och dörrhandtag monteras. Har inte klurat färdigt vilken typ av lyktor jag skall göra, men det löser sig alltid. Släden på bilden blir nog ett projekt i vinter, och möjligen en sådan där prålig begravningsvagn . Vissa av dem ser ut som mega akvarium på hjul, eller gamla antika vitrinskåp i 25 tons klassen . //Lennart
Bild
Bild
Bild
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Gillar. Kommer att tänka på vagnsmuséet i Wien, vid Schloss Schönbrunn.
Rekommenderas, om du inte redan varit där.
Uffe
Skriv svar