Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax

Re: Nytt Dio på G - Dhafur Rebellion Oman 71

Inlägg av Lurifax »

Vette tusan om skelettet är en bra idé egentligen. Det är rätt sällan man låter kroppar ligga kvar på det sättet. Om inte annat så blir vattnet (ännu mer) förorenat.

Dessutom ger de lite "akvariefisk vibbar". Akvarieaffärer brukar sälja sånt här.
holst

CU@C4
Lerxzt
Namn: Mikael Byström

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan och tack för konstruktiv kritik.. Kan behövas ;)

@Stellan - Jo du Stellan.. Det finns en lite tvist som inte syns på bilden :D Du får se när det är klart!! Du kommer förstå. Angående dispositionen på bilden så är den inte speciellt genomtänkt, men det är den sms lugna sidan som syntes!!

@Lurifaxen - Du har nog egentligen helt rätt, och jag skall fundera en stund om skelettet skall vara kvar eller ej.. Håller med om att det är osannolikt att det skulle bara ligga där.. Men o andra sidan så gillar jag att lägga till små detaljer som vid en närmare titt upptäcks av den som tittar på diot.. Funderar snarare på att "dölja" kroppen med lite vattenväxter så man inte ser den direkt (om man inte tittar noga).. Har glada minnen av mitt första dio jag ställde ut där ett barn tittade och utbrast "Pappa!! Det är ju en apa där!! titta!!" Sånt e kul :D

Mvh Micke
IDF Armored Corps motto: "האדם שבטנק ינצח" - The man in the tank shall win!
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Hejsan...

Liten update.. Var på Panduro idag med flickvännen och förutom alla garnnystan (ej till mig) så hittade jag en lite grej som
jag kunde använda som mask för väggen! Se bild nedan. Med lite ytterligare kärlek kan väggmålningen nog se helt ok (och arabiskt) ut :)

Har bestämt mig för att inte stressa detta projekt. Behövs lite mer tankemöda gällade både det ena och det andra. Vill att det
skall bli riktigt bra så det blir Open då diot skall vara klart :)

Mvh Micke

Bild
SvenYoung
Namn: Sven Young

Inlägg av SvenYoung »

Snyggt mönster, Micke, perfekt för den väggen!

Tycker du gör helt rätt att inte stressa bygget. Jag har själv gjort det ibland för att bli klar till tävlingar och utställningar, och har nästan alltid varit missnöjd med arbetet efteråt för att det känns som om man bara rusade för att bli klar. När det är ett dio-bygge det handlar om, är det ännu mera noga att lägga mycket tanketid på hur man vill ha det.

Skall bli kul att se den på Open istället.

Måste säga att din utveckling i dioramabygge är helt häpnadsväckande. Dina första var riktigt fina, men du blir bättre och bättre med stora kliv för varje bygge du genomför! Kul att se!
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Tack och bock Sven :D Kul att höra!!

Processen får ta den tid det tar helt enkelt.. Men till C4 kommer iallafall 4 dios/vignetter, en ubåt och en pansarbil till SIG:en (om den får plats).. ;)
Jag är iallafall glad att jag kommit igång igen efter min svacka.. Nu ser byggbordet ut som det skall.. Totalt kaos :lol:

Mvh Micke

Bild
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Fattar inte vad det är för byggsvacka du pratar om, du har ju inte gjort annat än kläckt ur dig det ena diot efter det andra .

Här kommer lite inspiration från ett av mina tidigare projekt http://www.hobbybokhandeln.net/?p=1219 Dags att ta itu med nästa för min del...
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Inlägg av Lennart 12 »

Det där ser riktigt bra ut. Väldigt fint med mosaik väggen //Lennart
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Tackar så mycket Lennart.. :D Hoppas slutresultatet blir bra när allt skall ramla på plats!

@Stellan.. Jo, en liten svacka var det allt. Efter "inflation" diot som blev klar till Open i våras är det enda jag byggt den lilla turtlen.. Hade drygt 3 månader torka.. Men nu är jag igång igen :D Tack för länken.. Skall nog försöka tona ner det rosa ganska rejält med..

Mvh Micke
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Mönstret på väggen blev riktigt bra.
Lerxzt

Inlägg av Lerxzt »

Tackar Jocke... Nu pysslar jag med Land Rovern och då det är mycket ets och en "very busy" liten bil (samt att jag är fumlig som få) så avvaktar jag lite med uppdateringar.. Har dock fixat med basen lite till sedan sist och mina idéer börjar ta form.. Kommer bli bra tillslut det här :D

Mvh Micke

Edit: mitt 400:e inlägg.. Dags att fira :lol: :lol:
Skriv svar