Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Stopp stopp stopp - vi har hur mycket plats som helst att ställa ut dem innan du kommer på andra tankar - vi förbereder en tvångströja så att du inte kan göra fler dumheter.
Men du, du har ju åstadkommit fyrdimensionellt modellbygge! Du har inte bara åstadkommit en avbildning av en förebild i tre dimensioner utan även fångat dess förändring över tid.
Det börjar med leveransutförandet i mitten av 40-talet, går vidare till ommålningen på 50-talet och passerar vad som kunde varit slutet som ett skjutmål "någonstans i Sverige". Det verkar dock som om resterna tillvaratagits av entusiaster i renoveringssyfte;-)
Johan i Hok skrev:Men du, du har ju åstadkommit fyrdimensionellt modellbygge! Du har inte bara åstadkommit en avbildning av en förebild i tre dimensioner utan även fångat dess förändring över tid.
Det börjar med leveransutförandet i mitten av 40-talet, går vidare till ommålningen på 50-talet och passerar vad som kunde varit slutet som ett skjutmål "någonstans i Sverige". Det verkar dock som om resterna tillvaratagits av entusiaster i renoveringssyfte;-)
Johan i Hok
Kvasi-filosof
Öken-Erik skrev:Skjutmål är ju annars ingen dum ide... eller hur Sven?
Tänk att få jobba med rost o så på ett SAV-vrak...
Öken-Erik
CU@C4
Bra idéer grabbar!
Jag började faktiskt fundera i sådana banor. Vi får se, den gamla SAV:en kanske kan användas ändå, avbildad som skjutmål och/eller reservdelsvagn
Kunde bli ett intressant projekt.
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
DEt var min första tanke när jag såg den. Ett diorama med mycket rost, högt fjolårsgräs och kanske ett par civilister som står och kikar på resterna.
Jophan i Hok