Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
En klassiker! Ser fram emot mer, både Vertolen och helikoptrar. Snyggt även med FN och den roliga Beatles-helikoptern, kände inte till den men den skulle jag gärna bygga!
När det gäller Yngve (som jag antar är 64, 94 är ju FV-maskinen med runda fönster), finns ju utmaningar både med splinter och grönt. Men personligen är jag svag för de gamla gröna, så jag röstar på den - även om det då finns en viss typsnittsproblematik vad gäller siffrorna. Å andra sidan kan du då använda det snygga marinemblemet.
Det blir så när man glömmer sätta upp myggnät. Får skaffa en flugsmälla.
Det blev Milliput till slut.
Så med grundformen uppbyggd är det bara att vänta på att det ska härda så man kan börja slipa.
Jag borde ha använt en nyare Airfixsats med den långa stjärten till detta. Då kunde jag byggt en Pan Am/New York Airways maskin av denna. Dom hade ju den korta stjärten.
Senast redigerad av Björn B den 04 dec 2023, 05:11, redigerad totalt 1 gånger.
Nåväl, du kan väl ta den nyare modellen och bakdatera den till en med kortstjärten. Tråkigt att behöva använda rätt modell och missa det roliga i att såga och modellera.
Dom här är ju anmälda till ett gruppbygge som avslutas vid månadsskiftet så jag laddade upp med en vecka med vin ost och pasta i Italien istället för att bygga.
Matchboxmodellen har två olika nosar i satsen så jag sågade ut en bit ur den ena för att få bulan i nosintaket på Frogen.
som nu har börjat målats. Kanske finns det hopp om att bli klar i tid.
Matchboxen saknar lite antenner innan det är dags för färg.
Senast redigerad av Björn B den 04 dec 2023, 05:13, redigerad totalt 1 gånger.
Jag tyckte att jag hade en jättebra idé men den funkade inte riktigt. Jag värmde en grov tvågradig fil och pressade väggen mot den så att filen smälte in mönstret i väggen. Väggen blev lite deformerad så jag fick reparera den så mönstret blev ojämnt.