Flop, flop, flop, flop.... Äntligen färdiga (s.3)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn B
Namn: Björn Bäcklund
Kontakt:

Re: Flop, flop, flop, flop....

Inlägg av Björn B »

Det får bli herr Yngve. Frågan är bara vilka kläder han ska få. Enfärgat eller multifärgat?

Bild
Men det är en senare fråga. Först ska den byggas.

Bild
Jag har inte bestämt mig för om jag ska bygga upp med småbitar av plast eller använda tvåkomponentslera.
Senast redigerad av Björn B den 04 dec 2023, 05:11, redigerad totalt 1 gånger.
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

En klassiker! Ser fram emot mer, både Vertolen och helikoptrar. Snyggt även med FN och den roliga Beatles-helikoptern, kände inte till den men den skulle jag gärna bygga!

När det gäller Yngve (som jag antar är 64, 94 är ju FV-maskinen med runda fönster), finns ju utmaningar både med splinter och grönt. Men personligen är jag svag för de gamla gröna, så jag röstar på den - även om det då finns en viss typsnittsproblematik vad gäller siffrorna. Å andra sidan kan du då använda det snygga marinemblemet.
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Herregud, de kommer i flock!

Hälsningar

Magnus
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Det blir så när man glömmer sätta upp myggnät. Får skaffa en flugsmälla.

Bild
Det blev Milliput till slut.

Bild
Så med grundformen uppbyggd är det bara att vänta på att det ska härda så man kan börja slipa.

Bild
Jag borde ha använt en nyare Airfixsats med den långa stjärten till detta. Då kunde jag byggt en Pan Am/New York Airways maskin av denna. Dom hade ju den korta stjärten.
Senast redigerad av Björn B den 04 dec 2023, 05:11, redigerad totalt 1 gånger.
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Nåväl, du kan väl ta den nyare modellen och bakdatera den till en med kortstjärten. Tråkigt att behöva använda rätt modell och missa det roliga i att såga och modellera.
Stellan Schroeder Englund
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Tack o lov har jag varken en byggsats till eller civila dekaler så jag skippar det.
stoffe
Namn: Christofer Persson

Inlägg av stoffe »

Tjusigt Björn... Passar utmärkt att du bygger en massa vispar, jag skall nämligen ha en helikopter-sig på C4a i år,
allt med rotorblad får vara med.. :-)
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Dom här är ju anmälda till ett gruppbygge som avslutas vid månadsskiftet så jag laddade upp med en vecka med vin ost och pasta i Italien istället för att bygga.
Bild
Matchboxmodellen har två olika nosar i satsen så jag sågade ut en bit ur den ena för att få bulan i nosintaket på Frogen.

Bild
som nu har börjat målats. Kanske finns det hopp om att bli klar i tid.

Bild
Matchboxen saknar lite antenner innan det är dags för färg.
Senast redigerad av Björn B den 04 dec 2023, 05:13, redigerad totalt 1 gånger.
hurtone
Namn: Patrik Hurtig

Inlägg av hurtone »

Hur gjorde du cockpiten? Jag menar det mönstrade i baksidan som ser ut som green stuff?
Björn B
Kontakt:

Inlägg av Björn B »

Jag tyckte att jag hade en jättebra idé men den funkade inte riktigt. Jag värmde en grov tvågradig fil och pressade väggen mot den så att filen smälte in mönstret i väggen. Väggen blev lite deformerad så jag fick reparera den så mönstret blev ojämnt.
Skriv svar