A 20B Boston i 1:48 Italeri
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Re: A 20B Boston i 1:48 Italeri

Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
Som jag har njutit idag!
Frihandssprutning och leka med nyanser.
Här är resultatet av dagens skoj.

Synpunkter?
Uffe
Frihandssprutning och leka med nyanser.
Här är resultatet av dagens skoj.

Synpunkter?
Uffe
-
Nya hittills opublicerade färgbilder.
US 12th Air Force anfaller italienska flottan i Genua.

Uffe
US 12th Air Force anfaller italienska flottan i Genua.

Uffe
-
- Kontakt:
Mycket bättre nu! Jag är nöjd och jag hoppas att du är det.
Men hur gick det för den Italienska flottan i Genua? Det måste ju ha varit förskräckligt att bli anfallna av ett så där stort monster!
Men hur gick det för den Italienska flottan i Genua? Det måste ju ha varit förskräckligt att bli anfallna av ett så där stort monster!
Helt underbart! Var hittade du en så bra bild på originalet "in action"? 
Jag gillar målningen starkt och kan väl hålla med Urban att det ser bättre ut efter en andra omgång färg. Det där med att maska huven på ett bra sätt är en konst i sig. (Åtminstone måste man ibland ha rejält med tålamod...)
/Gabriel

Jag gillar målningen starkt och kan väl hålla med Urban att det ser bättre ut efter en andra omgång färg. Det där med att maska huven på ett bra sätt är en konst i sig. (Åtminstone måste man ibland ha rejält med tålamod...)
Jag tror snarare att det är de italienska båtarna som är små.Urban Gardini skrev:Men hur gick det för den Italienska flottan i Genua? Det måste ju ha varit förskräckligt att bli anfallna av ett så där stort monster!

/Gabriel
-
- Kontakt:
Den bilden och "några" till i färg kan du hitta i den här forumtråden.Gabriel skrev:Helt underbart! Var hittade du en så bra bild på originalet "in action"?/Gabriel
http://www.krigsforum.se/forum/viewtopi ... 23&t=12111
Vassego!
-
Sådärja.
Nyss hemkommen från Polen har jag fått dekaler på kärran och sedan blekt ned dem med pigmenterad mattlack. Lite avgasränder blev det också.

Kan inte påstå att jag är speciellt nöjd. Konstruktiv kritik emottages tacksamt.
Vad kunde jag gjort bättre.
Uffe
Nyss hemkommen från Polen har jag fått dekaler på kärran och sedan blekt ned dem med pigmenterad mattlack. Lite avgasränder blev det också.

Kan inte påstå att jag är speciellt nöjd. Konstruktiv kritik emottages tacksamt.
Vad kunde jag gjort bättre.
Uffe
Allvarligt talat så fattar jag inte vad du inte är nöjd med, jag tycker den ser väldigt fin ut! Är den för regelbunden i vädringen (just nedtoning med sprutan kan ge lite sådan effekt tycker jag) så kan du gå på med lite olikfärgade pigment eller pasteller här och där!
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
Tack Magnus. Det är kanske bara så att modellen inte motsvarar min vision om hur jag vill att hon ska se ut.
En klar teknisk miss är silvring på dekalerna. Speciellt på högra vingen. Jag slarvade med blanklacken.
Uffe
En klar teknisk miss är silvring på dekalerna. Speciellt på högra vingen. Jag slarvade med blanklacken.
Uffe
Senast redigerad av Ulf Lundberg den 01 jun 2016, 13:42, redigerad totalt 1 gånger.
Ja, dina visioner och hur jag uppfattar modellen verkar ju skilja i det här fallet
!
Silvringen: försök bättringsmåla!
Hälsningar
Magnus

Silvringen: försök bättringsmåla!
Hälsningar
Magnus