A 20B Boston i 1:48 Italeri
-
- Namn: Lennart Alvhult
Re: A 20B Boston i 1:48 Italeri
Intressant att se dig bygga flyg mellan "varven" Fin förebild också //Lennart
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Kul med lite RAF ökenkammo och dessutom en Boston som faktiskt är en läcker kärra. Ryssarna har jag för mig var väldigt förtjusta i den. En av mina favoritbilder bland alla färgbilder från WWII är den där man ser massvis med RAF Boston uppifrån på låg höjd över öknen.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
-
- Kontakt:
Här är en bild från bildserien.

Scrolla ned lite så finns en ball bild på slafscamoufalgerade plan http://thechive.com/2015/08/24/photogra ... hq-photos/ Sedan finns ju bilden då ett par kärror gör en riktig tryckare över en grupp M3 Stuart på övning i Californien...
Stellan Schroeder Englund
-
Fina bilder. Koola kammos.
Tack,
Uffe
Tack,
Uffe
-
Slut på trist byggjobb. Nu börjar det roliga. Frihandssprutning!
Att maska huv, är typiskt för flygbygge.

Svårt. Inte tror jag det blev speciellt bra heller.

Modellen primades med Revells primer. Den är OK, men jag gillar Chaos Black från Warhammer bättre.
Sen förskuggades.

Inspirerad av snubben, vad han nu hette, som demade flygmålning på C4 i höstas, blåste jag först på ett tunt lager undersidsgrå.
Sen lade jag på "meandrar" i närliggande färger och accentuerade vissa ställen med vitt.

Sen drog jag på ytterligare ett lager undersidsgrå. Frågan är om jag lade på lite för tjockt. Kanske går tillbaka och lägger in lite mer schatteringar.

Sen började jag dabba med ovansidans färger. Sand och Olive Drab. Byggsatsens målningsanvisningar övergavs på ett tidigt stadium. Sidovyer och vyer ovanifrån stämde inte överens. Körde efter eget huvud istället. Konstnärlig frihet är en bra grej.
Fortsättning följer.
Uffe
Att maska huv, är typiskt för flygbygge.

Svårt. Inte tror jag det blev speciellt bra heller.

Modellen primades med Revells primer. Den är OK, men jag gillar Chaos Black från Warhammer bättre.
Sen förskuggades.

Inspirerad av snubben, vad han nu hette, som demade flygmålning på C4 i höstas, blåste jag först på ett tunt lager undersidsgrå.
Sen lade jag på "meandrar" i närliggande färger och accentuerade vissa ställen med vitt.

Sen drog jag på ytterligare ett lager undersidsgrå. Frågan är om jag lade på lite för tjockt. Kanske går tillbaka och lägger in lite mer schatteringar.

Sen började jag dabba med ovansidans färger. Sand och Olive Drab. Byggsatsens målningsanvisningar övergavs på ett tidigt stadium. Sidovyer och vyer ovanifrån stämde inte överens. Körde efter eget huvud istället. Konstnärlig frihet är en bra grej.
Fortsättning följer.
Uffe
Det blir himla snygga färger Uffe! Och jag gillar den skönt slitna looken.
Hälsningar
Magnus
Hälsningar
Magnus
-
- Kontakt:
Bra målat men min personliga åsikt är att du har lite väl mycket av preshaden synlig upptill. Jag gillar när den är mer subtil. Men i slutändan kanske det blir bättre efter all blekning och nerskitning. Undersidan är perfekt!
Och här kommer jag och tjafsar emot: ta kontrasterna med ro, jag tycker själv det är lättare att tona ner i efterhand än att försöka skrämma upp en för dålig kontrast
!
Hälsningar
Magnus

Hälsningar
Magnus
-
AAH! Min modell förorsakar debatt.
Har jobbat vidare med färgerna och kommer snart med en uppdatering.
Uffe
Har jobbat vidare med färgerna och kommer snart med en uppdatering.
Uffe