Lycka är...

På detta forum diskuteras allt om skalamodeller och relaterade ämnen såsom byggteknik, verktyg, byggsatser, modellrelaterad forskning, evenemang mm. Har du problem eller frågor har du också kommit till rätt ställe - tveka inte att ställa en fråga.
Björn G

Lycka är...

Inlägg av Björn G »

Grabbarnas första modeller!!!

Bild

Hustrun är bortrest, så vi har grabbhelg med pizza och modellbyggen! Montering och målning klart! Imorgon kör vi dekalerna! Förvånansvärt lite hjälp från pappa! Och mycket snyggare än vad jag själv klarade av vid den tiden!

PS. Grymt fina modeller från Airfix! 99 kr styck är helt perfekt för sådana godbitar!
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Re: Lycka är...

Inlägg av magnusf »

Du skojar Björn! Har de blivit så stora? Men det är ju klart, de växer ju i samma takt som mina... ☺

Väl valda modeller!

Hälsningar Magnus
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Redigt!
GeekJoan
Namn: Joan
Kontakt:

Inlägg av GeekJoan »

Apropå växande barn. Jag var med farsan på jobbet ibland när jag var liten. Det gick "några" år. Så kommer en gubbe in och hade fått tag i klistermärken.
Gubben, sa till min farsa, dom kan du ta hem till din son, ungar gillar ju klistermärken.
Farsan ? -Va, han är ju för fan 35 år och har flyttat till Stockholm och har egna barn.
Gubben, å dra åt Varm plats va tiden går fort.
Han kommer ihåg mig som 10 år kanske.
Urban Gardini
Namn: Urban Gardini
Kontakt:

Inlägg av Urban Gardini »

Härligt! Det där är verkligen lycka!

Joan, du må vara 35 men du är man så du har väl inte tappat greppet om din inre grabb. Lustigt dock hur minnet och tankegången emellanåt kan fungera.
Modellbyggare gör det med modeller.

What is the color when black is burned? - Neil Young
Björn G

Inlägg av Björn G »

Klara! Två stolta killar, som redan börjat prata om vad de vill bygga nästa gång!

Bild

Sekunderna efter det officiella fotograferingstillfället satte de igång en "dogfight" med tillhörande flyg- och kulspruteljud! Boys will be boys!, tänkte en stolt pappa!
FredrikAlmlöf
Namn: Fredrik Almlöf

Inlägg av FredrikAlmlöf »

Jättekul att se dina grabbars första egna möte med modellhobbyn. Lycka till med fortsättningen!
/Fredrik
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Underbart att de kan bygga modeller av krigsflygplan och leka med dem, utan att de får sig pådyvlat att det handlar om "krigsleksaker" med åtföljande skamkänslor, som det var på 70-talet när jag växte upp och byggde modell.

Uffe
Skriv svar