Hej Pyret!
Tack för visat intresse
Har inte blivit mycket byggt av mig under 2013 tyvärr. Men planerar att försöka ta igen det här året istället!
Angående det här projektet så har jag fastnat lite. Tanken var att prima hela bron och måla den för hand, vilket gjorde att jag tänkte bygga hela bron klart innan jag målade. Men har efter det här projektet byggt andra saker i trä och på så sätt lärt mig mer om hur man målar trä mer övertygande, vilket innebär att man då behöver måla och vädra trät innan man börja bygga. Som ett exempel är här en halvfärdig tågvagn helt i trä som bara har washats i olika färger:
Men sen när jag då testade att washa bron så blev det inge vidare, fläckar som blir rena på grund av lim + att den inte är vädrad innan...
Såhär borde jag ha gjort. Åldrat trät med en stålborste först för att sedan ge trät en wash. Så behöver bygga om bron från scratch för att komma vidare... Dessutom så alla washer som jag har testat fått trät att slå sig. Finns grymma färger i USA såklart som skulle funka men som inte går att beställa till Sverige.
Så vet inte riktigt när jag kommer börja om på det här projektet...