Hej igen,
Nu till det som ni alla säkert har väntat på, att modellen ska få skor på fötterna, dvs hjul och band ska på.
Men först innan det så passade jag på att slänga på lite färg på de paneler på vardera sidan som fortfarande bara hade svart primer på sig.
När jag byggde ihop banden och bärarmarna till hjulen hade jag testmonterat banden så att jag såg att allt var rakt och bra. Det gjorde att jag nu visste att banden skulle bli plana och modellen stå med alla åtta hjulen på marken, mer eller mindre.
Att sätta dit hjul och band var en steg-för-stegprocess som började med att limma fast drivhjulet i bandet, sedan med lite lim på axeln lirka in band och drivhjul under sidoplåten och få det mer eller mindre på rätt plats.
Det bakersta bärhjulet kom efter det, lirkades också på plats. I min ganska låga och hopsjunkna hjulupphängning så kommer det bakersta bärhjulet att tryckas in innuti drivhjulet, men det finns plats så det är ingen fara.
Efter det skulle bärhjulet längst fram monteras. Jag blev tvungen att pressa hjulet och även bandet framåt tills jag fick bärhjulet på plats. Som tur var hade jag flyttat drivhjulet lite frammåt också för att det skulle kunna gå.
Arbetet upprepades sedan på andra sidan så att jag hade båda banden på plats med fyra hjul, ett i varje hörn. Dags att testa om vagnen stod plant på bordet, vilket den gjorde, puh.
Nu var det inte så svårt att få dit resten av hjulen.
Det enda som återstod efter att hjul och band kommit på plats var den lilla triangulära kjolplåten vid främre bärhjulet. Det hade varit omöjligt att få dit banden om den suttit på plats, så därför fick den komma sist.

Slutresultatet.
Efter att bilderna togs så fick modellen lite mer grön färg för att täcka skarvarna vid de främre kjolplåtarna samt lite på sidorna och ovanpå där färgen slitits lite efter all hantering av modellen.
Appropå hantering, det är en tung rackare med all resin, modellen väger närmare 1/4 kg!
Nästa steg är att testa color modulation för att få lite liv i den monotona gröna färgen. Ska bli spännande att testa, det blir förta gången för mig.
Fortsättning följer.