Lok bygge"Nu med färg sid 26 "
Re: Lok bygge"
Tappar hakan! Jag saknar ord för att beskriva detta otroliga bygge, mycket imponerad!
/Gabriel
/Gabriel
-
- Namn: Lennart Alvhult
Tack för vänliga kommentarer
Det är en hel del kvar innan det blir dags för kontoret" Henrik. Mera rör, räcken hållare/fästen för räcken och rör m.m. Men tids nog så är jag där //Lennart

Det är en hel del kvar innan det blir dags för kontoret" Henrik. Mera rör, räcken hållare/fästen för räcken och rör m.m. Men tids nog så är jag där //Lennart

-
- Namn: Nicklas Karlén
Det där är ett bevis på riktigt skickligt hantverk. Jag är grymt imponerad av arbetet.
Nicklas
Nicklas
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
-
Tack så väldigt mycket Niclas
//Lennart

-
En liten Fredags uppdatering. Gallerplogen" färdig och på plats
Lennart

-
Den stora lampan i fronten klar, ligger en ring innanför med en platta i bakkant. Jag gjorde överdelen toppformad endast för att det var skoj. Den skall vara platt egentligen på dessa lok. Men lite kul kan man ju få ha. Likaså formen på säkerhetsventilen, där tog jag ut svängarna ! Så den stora ång domen" med spir formad säkerhetsventil. Skall gå ett smalt rör från ventilen efter pannan in i hytten till en manometer. Ång domen gjorde jag av 10 mm rundstav, och så limmade jag 0,2 mm pc och roterade. Lade så på ett lock, och ytterligare två mindre lock i toppen av 1 mm Pc. flödade på med lim och slipade till när det torkat. Nu skall jag börja bygga på sand " domen. Sitter närmare hytten.//Lennart

suveränt plastsnideri, Lennart, helt makalöst.
Bravo!!
Bravo!!
"Svenne-Kongo"
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Den där "mustaschen" fascinerade alltid när man var liten. Till för att ploga bort stockarna banditerna lade på spåren, eller de "goda" som de "onda"lagt på spåren för att göra mos av dem...
Stellan Schroeder Englund
-
Jag bugar tackar, och bockar Sven, vi inspirerar varandra //LennartSvenYoung skrev:suveränt plastsnideri, Lennart, helt makalöst.
Bravo!!
-
Ha ha, mustasch, ja det var en ovanlig syn vínkel"Stellan skrev:Den där "mustaschen" fascinerade alltid när man var liten. Till för att ploga bort stockarna banditerna lade på spåren, eller de "goda" som de "onda"lagt på spåren för att göra mos av dem...
Nåväl, i mitt hobbyrum härskar" endast det goda krafterna Stellan //Lennart